خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعتراف یعلون به وجود منافع مشترک با داعش

به گزارش ادیان نیوز، «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جدیدترین اظهارنظر درباره «داعش» که در نزدیکی مرزهای سرزمین‌های اشغالی فعالیت می‌کند، به یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی اطمینان خاطر داده که خطری از سوی این گروه تروریستی متوجه آنها نخواهد بود.
اگرچه نیازی به این اطمینان بخشی‌ها از سوی یعلون نبود، چون در طول بحران سوریه داعش علی رغم ادعای دفاع از اسلام، هیچ‌گاه رو در روی اسرائیل قرار نگرفته و خطری برای این رژیم ایجاد نکرده است.
 
همین ملاحظات است که موجب می‌شود، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کند، آنقدر که تل‌آویو بابت حضور ایران در سوریه احساس خطر می‌کند، بابت داعش نگرانی ندارد.
 
اعتراف یعلون به وجود منافع مشترک با داعش
یعلون در حالی این سخنان را بر زبان می‌آورد که توجه ندارد، این اظهارات به نوعی اعتراف به وجود منافع مشترک بین داعش و رژیم صهیونیستی در پرونده سوریه و پذیرش راهبردی داعش به دلیل خدمت به این رژیم است.
 
رابطه رژیم صهیونیستی با داعش رازی نبود که توسط یعلون برملا شده باشد، بلکه پیشتر «ادوارد اسنودن» مزدور سابق سازمان سیا آن را افشا و تاکید کرده بود، براساس طرح «لانه زنبور» که توسط رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس ریخته شده، سوریه می‌بایست به کانون جذب عناصر تروریستی پراکنده در سراسر جهان تبدیل شود و در این راستا از نقش رژیم صهیونیستی در شکل گیری گروه‌های تروریستی تکفیری در منطقه از جمله داعش پرده برداشت.
 
این موضوعی است که توسط نیروهای مسلح و ارتش عراق که در منطقه «سامراء» دستگاه‌های جاسوسی و ارتباطی ساخت رژیم صهیونیستی را کشف و ضبط کرده بودند، نیز مورد تاکید قرار گرفت تا حمایت گسترده لجستیکی موساد از گروه‌های تروریستی در کشورهای عربی و تلاش برای تجزیه و تقسیم آنها بیش از پیش اثبات شود.
 
ایدئولوژیی که داعش براساس آن بنا نهاده شد و ریشه در اندیشه‌های وهابی دارد، رسما در مدارس عربستان سعودی تدریس می‌شود و بی‌پروایی عربستان از داشتن روابط آشکار با رژیم صهیونیستی، ثابت می‌کند که داعش در این برهه زمانی با تکیه بر حمایت‌های مالی عربستان و حمایت‌های لجستیکی مستقیم رژیم صهیونیستی به حیات خود ادامه می‌دهد.
 
ادامه هماهنگی‌های سعودی – صهیونیستی
لذا هماهنگی‌های عربستانی – صهیونیستی هم اکنون بر ضرورت حفظ قدرت داعش همانند قبل تمرکز دارد تا آن را برای مقابله با عملیات نظامی روسیه در سوریه که با پیروزی‌های بزرگ و چشمگیر ارتش سوریه در حلب، ادلب، لاذقیه و دیر الزور همراه بوده، به خدمت گیرد.
 
داعش تنها جنایت یا پرونده مشترک عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی نیست که هدف آن تقسیم سوریه و فروپاشی محور مقاومت و فراموش کردن قضیه فلسطینی است و علی رغم تمام تلاش‌های ایران برای شکستن یخ حاکم بر روابط تهران – ریاض باز عربستان این دست را از بیم خروج از دایره وابستگی صهیونیستی – آمریکایی رد کرده است.
 
چون عربستان به خوبی می‌داند، همراهی با ایران به معنای گشودن درب‌های اصلاحات و تغییر و پای گذاشتن در روند دموکراسی در کشوری است که هرگونه تغییر را تهدید کننده بقای سلطنت سعودی‌ها می‌داند و این همان دیدگاه حاکم بر داعش است که هرگونه تغییر و اصلاح را رد می‌کند.
 
تاکید بر بقای داعش
اعلام وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه تل‌آویو بابت داعش احساس خطر نمی‌کند و اینکه خطر واقعی حضور ایران در سوریه است، بر ضرورت حفظ داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در منطقه به عنوان تضمین حفظ امنیت این رژیم تاکید می‌کند و این یکی از وظایفی است که واشنگتن معتقد است، بر دوش آمریکا در منطقه قرار دارد.
 
به همین دلیل نباید انتظار مبارزه جدی آمریکا با پدیده تروریسم در منطقه را داشت و در این تردید نیست، هر گام سیاسی که در خصوص پرونده سوریه برداشته شود، با مانعی به نام آمریکا مواجه خواهد شد تا تضمین کننده بقای تروریسم در منطقه باشد که هم اکنون از رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت حمایت می‌کند.
 
اظهارات یعلون تاکید رژیم صهیونیستی بر ادامه حیات تروریسم و هرج و مرج امنیتی در سوریه و هشدار آمریکا و غرب به روسیه و ایران در خصوص ادامه عملیات نظامی و ارائه مشاوره‌های نظامی به طرف سوری در مبارزه‌اش با تروریسم است.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.