خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

استفاده از پهباد برای اربعین موفقیت آمیز بود

به گزارش ادیان نیوز، فرمانده نیروی انتظامی در بازدید از مرز شلمچه از پرواز چندین پهپاد و پرنده و بهره‌مندی از تکنولوژی و ابزارهای نوین برای رصد لحظه به لحظه تردد زائران حسینی در عملیات اربعین امسال خبر داد.

 سردار حسین اشتری در بازدید از پایانه مرزی شلمچه، با ادای احترام به شهیدان غیرتمند ۸ سال دفاع مقدس در منطقه مرزی شلمچه، در جریان روند بازگشت زائران اربعین حسینی از کربلای معلا به کشور در این نقطه مرزی قرار گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به آمار ورود زائران از عراق به کشور گفت: تا امروز در حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر از پایانه‌های مرزی، وارد کشور شده‌اند و روند بازگشت زائران از مرزهای کشور همچنان ادامه دارد و نیروی انتظامی تا بازگشت کامل زائران، در پایانه‌های مرزی شلمچه، چزابه و مهران مستقر خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از زائران حسینی از پایانه مرزی مهران تردد کرده‌اند، به اقدامات امنیتی پلیس برای پوشش کامل تردد زائران پرداخت و افزود: در عملیات اربعین امسال، چندین پهپاد و پرنده به منظور کنترل تردد زائران و پوشش امنیتی، به کار گرفته شدند و امسال از تجهیزات نوین برای رصد لحظه به لحظه عملیات اربعین و کنترل تردد زائران بهره گرفته شد.

اشتری در ادامه با اشاره به بازدید خود از مرکز مانیتورینگ قرارگاه ظفر گفت: خوشبختانه تاکنون شاهد کاهش ۱۴ درصدی تلفات جاده‌ای اربعین امسال در مقایسه با اربعین سال گذشته بودیم.

وی در پایان از انعکاس خوب اخبار به زائران حسینی و همکاری مردم با پلیس در این ایام تقدیر و تشکر کرد.
منبع : تسنیم

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.