خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عملکرد مدعیان بی‌عمل و برخورد حکیمانه مقام معظم رهبری

به گزارش ادیان نیوز، آموزه‌های دین مبین اسلام در رابطه با وظیفه مسلمانان و حاکمان اسلامی در برخورد با اهل کتاب و اقلیت‌های دینی، به مثابه چراغی روشن برای یافتن نحوه برخورد با غیرمسلمانان عمل می‌کند.

در این راستا رهبران جامعه اسلامی از صدر تاکنون هر زمان که بر مدار اسلام ناب عمل کرده‌اند، نمونه کاملی از رابطه بسیار مناسب با پیروان ادیان آسمانی دیگر را از خود نمایش داده‌اند.

همچنین سیره نظری و عملی پیامبر اعظم(ص) و ائمه معصومین(علیهم‌السلام) در برخورد با غیرمسلمانان مورد تأسی بنیانگذار انقلاب اسلامی و پس از ایشان مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

با وجود آنکه مقایسه نحوه برخورد رهبران مسلمانان با اقلیت‌های دینی با برخورد غیرعادلانه مسیحیان با مسلمانان، تا حدود زیادی از نوع “قیاس مع‌الفارق” است، اما با توجه به شدت‌گیری دوباره حمله به مسلمانان در غرب و نامه دوم مقام معظم رهبری به عموم جوانان غربی، در این وجیزه به بررسی مختصر وقایع اخیر پرداخته می‌شود.

۱-    حوادث پاریس-که البته یادمان نرفته سال گذشته نیز حادثه مشکوک شارلی ابدو در فرانسه رخ داد-، نشان داد برنامه‌ریزی طولانی‌مدت و هدفمندی از جانب دنیای استکبار و صهیونیسم برای مقابله با موج اسلام‌خواهی در غرب شکل گرفته و در این راه حاضر به دادن قربانی‌های بی‌گناه نیز هستند؛ همچنان‌که افرادی در این کشور کشته شدند و خون آن‌ها بهانه حضور کشورهای غربی در منطقه غرب آسیا شد.

۲-    جامعه مسلمانان کشورهای غربی و سران کشورهای اسلامی از وقوع چنین حوادثی ابراز ناراحتی و با بازماندگان ابراز هم‌دردی کردند و اصولا از نظر اسلام ترور و کشتن انسان‌های بی‌گناه برابر با کشتن تمامی انسان‌ها است و اجازه ریختن خون هیچ انسانی به هیچ‌کس داده نمی‌شود؛ هرچند که غرب در قبال تروریسم قائل به “تروریسم خوب و بد” بوده و قربانیان نیز به همین دو دسته تقسیم‌بندی شده و اگر مسلمانی کشته شود، هیچ اشکالی ندارد و اگر کم‌ترین مشکلی برای شخصی غربی پیش آید، دنیا عزادار او می‌شود.

۳-    درپی این حملات، “دونالد ترامپ” نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا حملات تندی را علیه مسلمانان انجام داده و خواستار ایجاد محدودیت برای مساجد مسلمانان و توقف کامل ورود مسلمانان به آمریکا شده و گفته نظرسنجی‌ها نشان‌دهنده “نفرت” مسلمانان از آمریکاست که می‌تواند آمریکا را به خطر اندازد.

او همچنین وعده داده اگر رئیس جمهور شود، همه پناهندگان سوری را که آمریکا پذیرفته پس خواهد فرستاد. البته ادعاهای این میلیارد آمریکایی عاشق صهیونیسم، آن قدر مسخره و غیرعاقلانه بوده که جب بوش فرماندار سابق فلوریدا و نامزد انتخابات آمریکا گفته، “ترامپ دچار اختلال مشاعر است.”

۴-    در موردی دیگر، بن کارسون رقیب ترامپ در حزب جمهوری‌خواه به فاصله کوتاهی پس از اظهارات اخیر ترامپ گفته همه بازدیدکنندگان از آمریکا باید “در دوران اقامت‌شان نام خود را ثبت کنند و تحت نظر باشند.”

۵-    همان‌گونه که سال گذشته پس از حملات ناجوانمردانه غرب به مسلمانان، نامه رهبر معظم انقلاب به مانند آبی سرد بر روی آتش خشم و کینه غربی‌ها ریخته شد، پس از حوادث ماه گذشته پاریس و راه افتادن موج جدید اسلام‌هراسی در  غرب نیز نامه دوم ولی امر مسلمین توطئه پیچیده غربی‌ها را در همان ابتدای تولدش خنثی کرد.

۶-     در این نامه حکیمانه رهبر معظم انقلاب تروریسم را “درد مشترک مسلمانان و آن‌ها” می‌داند و در طلیعه سخن از اینکه چنین حوادث تلخی ایشان را برای گفت‌و‌گو با جوانان برانگیخته ابراز تأسف می‌کنند و رنج چندین ساله مردم عراق، یمن، سوریه و افغانستان در ابعادی وسیع‌تر و در حجمی انبوه‌تر از حادثه پاریس را به آن‌ها یادآوری می‌کنند.

۷-    نکته قابل ذکر در این‌جا آنکه یکی از تفاوت‌های مهم حوادث تروریستی در غرب و کشورهای اسلامی، حمایت کشورهای غربی از خشونت و افراطی‌گری در کشورهای اسلامی و تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی در فلسطین بوده که در نامه مقام معظم رهبری به آن اشاره شده است.

خاطرنشان می‌کند، موارد پیش‌گفته تنها آخرین حملات لفظی افرادی است که امید دارند با کسب آرای مردم آمریکا به کاخ سفید راه پیدا کنند وگرنه کیست که نداند در طول حیات مسیحیت چه ظلم‌های خشن و بی‌رحمانه‌ای از جانب حاکمان مسیحی به مسلمانان روا داشته شده و برعکس، جهان اسلام نسبت به پذیرایی مهربانانه و فوق‌العاده خود از پیروان اقلیت‌های دینی به خود می‌بالد.
منبع : رهپویان هدایت

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.