خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مراسم «یک مایل پیاده‌روی با حجاب» در آمریکا برگزار شد

به گزارش ادیان نیوز، انجمن دانشجویان مسلمان آمریکا، یک مراسم پیاده‌روی در دبیرستان دولتی ورنون هیلز در ایالت ایلینوی در آمریکا،  با عنوان «یک مایل پیاده‌روی با حجاب» ترتیب دادند.

یاسمین عبدالله، دانش آموز سال آخر مدرسه ورنون هیلز و دبیر انجمن دانشجویان مسلمان  در مدرسه ورنون هیلز، در این باره می‌گوید: نمی‌توانید درباره هدف یک فرد برای انجام کاری قضاوت کنید و یا آن را درک نمایید مگر اینکه دلیل او را برای این کار بدانید.

عبدالله درباره هدف برگزاری از این راهپیمایی می‌گوید: در این مراسم قصد داشتیم به دانش آموزان غیر مسلمان این فرصت را بدهیم تا حجاب را امتحان کنند و درک بهتری از اعتقادات اسلامی داشته باشند. ما همچنین امیدواریم بتوانیم تصورات کلیشه‌ای منفی راجع به حجاب را محکوم کنیم.

او در ادامه گفت: این تجربه خوبی بود و باید به یک مراسم سالانه تبدیل شود. دختران بازتاب خوبی از این برنامه داشتند و از این تجربه بهره‌مند شدند.

در این برنامه با کمک اعضای انجمن، ۱۷ نفر از دانش آموزان غیرمسلمان حجاب به سر کردند. آن‌ها همچنین در این مجال، درباره مفهوم حجاب و جنبه‌های مختلف اسلام با دانش‌آموزان صحبت کردند.

واکنش دانش اموزان غیرمسلمان بعد از محجبه شدن
معلمان و دانش آموزان مدرسه سئوالات خود را درباره حجاب از دانش آموزان محجبه می‌پرسیدند.

چارلی موزلی، دانش آموز سال اول این مدرسه، که به کمک دانش آموزان مسلمان حجاب به سر کرده می‌گوید: عموی من یک مسلمان است و من هم دلم می‌خواهد بیشتر راجع به این دین بدانم. هر روزه دختران بیشتری در اطراف مدرسه حجاب به سر می‌کنند و این می‌تواند پذیرش دین اسلام را بیشتر کرده و مردم آگاهی بیشتری پیدا می‌کنند.

این انجمن پیش از این نیز در یک بازدید شهری، دانش آموزان را به مسجد برده بودند تا دانش آموزان درک درستی راجع به اسلام پیدا کنند.

مسئولین این مراسم می‌گویند: برگزاری این مراسم ماه می برنامه ریزی شده و ربطی به حملات تروریستی اخیر در پاریس یا کالیفرنیا ندارد.

مدیر مدرسه ورنون هیلز، اعضای انجمن اسلامی را برای برگزاری این مراسم تحسین کرده و گفت: الان زمانه سختی برای دانش آموزان مسلمان در مدرسه ما و جامعه آمریکا می باشد و این فرصتی است تا سایر بچه‌ها دانش آموزان مسلمان را بیشتر درک کنند. دانش آموزان غیرمسلمان با پوشیدن حجاب درک خواهند کرد که دختران مسلمان که با حجاب در راهروهای مدرسه راه می‌روند چه احساسی دارند. به همین دلیل من به آن‌ها افتخار می‌کنم.

خاطر نشان می شود انجمن دانشجویان مسلمان یکی از فعال‌ترین گروه‌های اخوت اسلامی است و  600 شعبه در سرتاسر آمریکا و کانادا دارد. این انجمن در ۱۹۶۳ توسط اعضای اخوت اسلامی به هدف گسترش اسلام در میان دانشجویان آمریکای شمالی پایه گذاری شد.
منبع : حوزه

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.