خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسلمانان آمریکا، راه های مواجهه با اسلام هراسی را فرامی گیرند

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از ajc.com، اعضای دفتر سخنگوی اسلامی آتلانتا در ایالت جورجیا آمریکا، با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای نوجوانان مسلمان و دانش آموزان مدارس اسلامی به آن‌ها آموزش‌های لازم در پی حملات اسلام‌هراسی را می‌دهند.
اعضای انجمن اسلامی در روز دوم این کارگاه آموزشی، دانش آموزان مسلمان را با خطرات احتمالی که پیش رو دارند، آشنا کردند.
اسیف صبری، یکی از اعضای دفتر سخنگوی اسلامی دراین باره می‌گوید: معمولا این کارگاه‌های آموزشی را برای بزرگسالان برگزار می‌کنیم، اما با توجه به شرایط وخیمی که پس از حملات تروریستی در پاریس و سن برناردو بوجود آمده، دانش آموزان نیز باید بتوانند از خودشان دفاع کنند، علی الخصوص دختران مسلمان که حجاب به سر می‌کنند.
صبری در ادامه گفت: ما قصد داریم به دانش آموزان بیاموزیم که در چنین برخوردهایی، با رفتار متین و مثبت، به جای جدل و ایجاد تنش، با ایجاد رابطه و به اشتراک گذاشتن اطلاعات درست شرایط را کنترل کنند. ما نمی‌خواهیم کودکانمان در راه غلط قدم بردارند.
کارگاه‌های آموزشی روز شنبه، که در مرکز اسلامی ایست کوب برگزار می‌شود، شامل ترکیبی از سخنرانی‌ها و جلسات استراحت برای دانش آموزان و والدین آن‌هاست و مسئولین مراسم قصد دارند در این کارگاه‌‌ها با ایفای نقش و قرار دادن دانش آموزان در وضعیت‌های فرضی، آن‌ها را برای تنش‌ها و برخورد‌های احتمالی آینده آماده کنند.
منیع: حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.