خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آل‌سعود مادرِ تروریست هاست

به گزارش ادیان نیوز، آیت‌الله سید احمد خاتمی ظهر امروز در تجمع اعتراض‌آمیزی که به مناسبت شهادت آیت‌الله نمر در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: آیت‌الله نمر در طول ۳ سالی که در زندان بود هیچ چیزی از حکومت آل‌سعود نخواست و عزت شیعی را حفظ کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه علمای جهان اسلام همواره با تیرهای زهرآگین مورد تهاجم دشمن قرار گرفته‌اند، افزود: تاکنون یک روحانی وهابی را ندیده‌ایم که در برابر ظلم ایستادگی کند اما این عالم شیعی مقاومت کرد و آرزوی یک درخواست را بر دلِ حکومت ظالم آل‌سعود گذاشت.
آل‌سعود به‌سرعت پیکر آیت‌الله نمر را تحویل خانواده‌اش بدهد
آیت‌الله خاتمی با اشاره به اقدامات ظالمانه آل‌سعود علیه شیعیان مظلوم این کشور بیان کرد: حکومت آل‌سعود باید این موضوع را بداند که با این جنایات گور خود را می‌کند. دستور طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به رژیم آل‌سعود این است که به سرعت پیکر این عالم را به خانواده‌اش تحویل داده و دست از جنایت بردارند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه رژیم آل‌سعود حکومت فاسدی است که سرنوشتی جز نابودی در انتظار آن‌ها نیست، عنوان کرد: جرم شیخ نمر ایستادگی بر عقیده و پافشاری بر عقیده خود بود و خواستار عدالت اجتماعی بود که در عربستان به آن توجه نمی‌شود، شیعیان گروهی هستند که در عربستان همواره حق آن‌ها از بین می‌رود.
وی تصریح کرد: شهادت این شیخ شجاع را به خانواده و مردم شیعه قطیف و عوامیه تسلیت عرض می‌کنیم و به آن‌ها می‌گوئیم که فریاد و اعترض حق شماست، مردم شیعه عربستان سست و خسته نشوند و این موضوع را بدانند که هرکدام از شما که در این راه جان خود را از دست بدهید، شهید در راه خدا هستید.
آمریکا و اسرائیل در خط‌ِمقدم توطئه شهادت شیخ‌نمر قرار دارند
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حمایت‌های اسرائیل و آمریکا از جنایات آل‌سعود در منطقه گفت: در خط مقدم توطئه برای شهادت آیت‌الله نمر آمریکا و اسرائیل قرار دارند و جوانان ناپخته و خام و جاهلی که در راس حکومت آل‌سعود قرار دارند از رژیم صهیونیستی و آمریکا تبعیت می‌کنند و این جنایت عظیم با چراغ سبز آمریکا و اسرائیل شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه این حادثه را نباید جدا از سلسله حلقه‌های توطئه علیه اسلام ناب محمدی دید، بیان کرد: شهادت آیت الله نمر یک حلقه از جنایات اسرائیل و آمریکا علیه مکتب اهل بیت (ع) است، در نیجریه صد‌ها نفر را به خاک و خون می‌کشند و حسینیه شیعیان را با خاک یکسان می‌کنند و شاه جنایتکار سعودی این اقدامات را به حکومت نیجریه تبریک می‌گوید.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم بیان کرد: شیعیان باید در همه عالم، قهرمانانه ایستادگی و مقاومت کنند و پیروزی از آن‌ها است چون این وعده الهی است. ما در قرن پیروزی اسلام و حقیقت قرار داریم و باید این راه الهی را ادامه داد تا به قیام و ظهور امام زمان (عج) برسد.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: پرونده آل سعود سراسر سیاه است و این حکومت فاسد با جنایت و آدم کشی وارد حکومت شد، آل سعود یک سال است که در حال جنگ و خونریزی در کشور یمن است و بیش از ۶‌هزار نفر از مردم بی‌گناه یمن توسط رژیم فاسد آل‌سعود به شهادت رسیدند.
رژیم آل‌سعود خائن الحرمین است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه رژیم آل‌سعود خائن الحرمین هستند، عنوان تصریح کرد: در حادثه منا با بی‌کفایتی که رژیم آل‌سعود انجام داد حجاج بی‌گناه جان خود را از دست دادند و خانواده‌های زیادی داغدار شدند، تولیت حرمین را باید اهل تقوا برعهده داشته باشند درحالی که انسان‌های آدم‌کش حکومت سعودی اهل تقوا نیستند.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رژیم آل سعود تنها اسم اسلام را برخود گذاشته و رسمی از اسلام نبرده است، اظهار داشت: حکومت عیاش و جنایت کار آل سعود باید دست از اداره حرمین شرفین بردارند، رژیم آل‌سعود با بی‌کفایتی قیمت نفت را به ۳۰ دلار رساند که سبب ضرر به جهان اسلام شد، خروج نفت با این قیمت تنها ضرر دارد و هیچ سودی برای کشورمان ندارد.
شاه سعودی در خط مقدم تروریست‌ها قرار دارد/ آل‌سعود مادرِ تمام گروه‌های تروریست است
وی با بیان اینکه شاه سعودی و مسئولان جنایتکار این کشور در خط مقدم تروریست‌ها قرار دارند، گفت: این جنایت عظیم را دولت فاسد آل‌سعود به نام مقابله با تروریست انجام می‌دهد درحالی‌که خنده‌دار است چون این حکومت فاسد مادرِ تمام گروه‌های تروریست است، داعش و جبهه النصره و همه گروه‌های تکفیری توسط رژیم آل سعود به وجود آمده است.
آیت الله خاتمی بیان کرد: جهان اسلام این موضوع را بداند که مدرسه وهابیت تروریست‌پرور است و این تفکر وهابیت است که در جلوی دوربین‌های جهان، جگر یک مسلمان را به دندان می‌گیرد و در سوریه وارد یک خانه می‌شود و پدر و مادر و دختر را به شهادت می‌رساند و پسر بچه ۳ساله را به‌دار می‌زند.
آل‌سعود با شهادت نمر اهداف پلید خود را دنبال می‌کند
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رژیم آل‌سعود با شهادت نمر اهداف پلید خود را دنبال می‌کند، عنوان کرد: از اهداف این ترور و آدم کشی برافروخته کردن آتش اختلاف میان اهل سنت و شیعیان هستند، داعش و النصره و القاعده خروجی تفکر واهبی‌گری است و جهان اسلام باید علیه این تفکر جاهلانه اقدام کنند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اقدامات افرادی که قصد اختلاف میان مسلمانان را دارد، تصریح کرد: آن کسی که در این شرایط به اختلاف شیعه و سنی دامن می‌زند و قصد دارند دشمن اصلی که آمریکا و اسرائیل است فراموش شود، چه شیعه و چه سنی باشد، ربطی به اسلام ندارد.
آیت‌الله‌ خاتمی با بیان اینکه شیعیان عربستان روز آل سعود را تبدیل به شب می‌کنند، اظهار داشت: اگر سعودی‌ها ببینند که این شهادت آیت‌الله نمر برای آن‌ها کم‌هزینه است به قلع و قمع شیعه در سراسر جهان می‌پردازند، باید همانند اعتراض عظیمی که امروز در مسجد اعظم قم شکل گرفت، در سراسر جهان شکل بگیرد تا سعودی‌ها بدانند این لقمه، لقمه‌ای نیست که به راحتی از گلوی آن‌ها پایین برود.
سازمان‌های بین‌المللی در برابر جنایات آل‌سعود مردود شدند
وی با بیان اینکه سازمان‌های بین المللی و سازمان‌های اسلامی در برابر این همه جنایتی که توسط رژیم آل سعود انجام می‌شود مردود شدند، اظهار داشت: سازمان‌های بین‌المللی چرا در برابر شهادت این شیخ شجاع خفه خون گرفته‌اند، سازمان کنفرانس اسلامی دیگر ربطی به اسلام ندارد چون بویی از انسانیت نبرده و تنها نوکری اجانب و بیگانگان را می‌کنند.
ترکیه با طناب آمریکا به چاه نرود 
آیت الله خاتمی بیان کرد: الازهر در برابر جنایات آل سعود سکوتی مرگبار گرفته و ترکیه امروز به عنوان کشوری که حامی داعش است شناخته می‌شود، جان کری به صراحت اعلام کرد که ترکیه داعش را حمایت می‌کند و عربستان النصره را؛ به ترکیه که امروز همسایه ناخلف ما شده است، می‌گوییم که با طناب آمریکا به چاه نرود.
عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: همه رسانه‌ها نقل کرده‌اند که شیخ شجاع ما را با شمشیر گردن زدند و این عالم مظلوم را به شهادت رساندند که این موضوع برای ما یادآور واقعه عظیم کربلا است.
منبع: تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.