خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شروط بی‌رحمانه اسرائیل برای تحویل پیکر شهدای فلسطینی

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از wafa.ps، روز یکشنبه، مسئولین رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در صورتی اجساد شهدای فلسطینی را تحویل می‌دهند که خانواده آن‌ها به شروط و محدودیت‌های آن‌ها تن دهند.
محمد محمد، وکیل حقوق بشر ادامیر گفت: نظامیان صهیونیستی برای آزار و اذیت خانواده‌ها تاکنون حاضر به تحویل پیکر شهدا نبوده‌اند و حتی زمانی که حاضر شدند اجساد ۴ فلسطینی را که اوایل ماه اکتبر ۲۰۱۵ توسط نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده بودند، تحویل دهند، در قبال آن برای خانواده‌های شهدا شروط مختلفی گذاشته و  شرط اول این است که اجساد در خارج از دیوار حائل دفن شوند. به علاوه آن‌ها مکان دقیق دفن شهدا را نیز از پیش برای خانواده‌هایشان تعیین کرده‌اند!
اشغالگران صهیونیست همچنین اعلام کردند که مراسم تدفین و تشییع بایستی در شب انجام شود و تنها عده معدودی حق حضور در مراسم را دارند. به علاوه آن‌ها باید مبلغ ۵ هزار شکل (نزدیک به ۱۲۸۰ دلار) به عنوان ضمانت مالی به اسرائیل بدهند تا اطمینان حاصل شود که شروط اسرائیل اجرا می‌شوند.
خانواده‌های فلسطینی نیز حاضر به قبول شروط نبوده و اسرائیل نیز اعلام کرده که اجساد را تحویل نمی‌دهد. این درحالی ست که سازمان‌های حقوق بشر اقدامات اسرائیل را مبنی بر تحویل ندادن اجساد به خانواده‌ها به شدت محکوم کرده‌اند.
منبع: حوزه   
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.