خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

چرا عرفان حلقه یک فرقه است

ادیان نیوز: در ادامه ۲۷ دلیل بر اثبات فرقه بودن عرفان حلقه را مرور می کنیم
شخصیت کاریزماتیک سازی:
قطب محوریِ غیر مستقیم، در عرفان حلقه به شکلی است که معتقد هستند تفویض‌ها، توسط مرکزیت(طاهری) که کنترل و هدایت‌کننده‌ی جریان عرفان حلقه است، انجام می‌گیرد.(کتاب انسان از منظری دیگر) و این قائل بودن مرکزیت و محوریت ولو اگر ادعا هم نکنند اما عملا بر این اعتقادند که تمامی این اتصالات و ارتباطات توسط محمد علی طاهری انجام می گردد.
فعالیت هرمی:
در عرفان حلقه هر فرد موظف است دیگران را به این حلقه ها دعوت نماید در غیر این صورت حلقه های خود نیز می سوزد و لایه محافظ ها از بین می رود!
 فرد متصل‌کننده، می‌تواند دیگران را در این روزی آسمانی خود شریک کرده و در جهت وحدت حرکت کند. (مِما رَزَقناهُم ینفِقوُن) و رسالت موحد بودن خود را به‌جا آورد. (کتاب انسان از منظری دیگر)
یکی از دلایل قطع از شبکه: خودداری و طفره رفتن از ارائه‌ی اطلاعات و آگاهی در مورد شبکه، به علاقه مندان و مشتاقان و محروم کردن آن‌ها از این‌که مانند خود شما به آسانی به شبکه متصل شده و از فیض آن درجهت کمال استفاده کنند.(کتاب انسان از منظری دیگر)
ذهن شویی
بسیاری از مطالب را در عرفان حلقه پله به پله به افراد آموزش می دهند و هر مطلبی را در ابتدا به ترم اولی ها نمی گویند تا در حالت شاهد بودن و تسلیم بودن بمانند و طاهری این تاکید را بارها در جلسات مربی گری مطرح می نماید مثلا می گوید ما نمی توانیم یک دفعه به فرد بگوییم این ذکر و دعا و مفاتیح و نماز خواندن را کنار بگذار باید رفته رفته با وی برخورد نمود و اصلاح کرد تا ذهنش آماده و شاهد(تسلیم) باشد.
شاهد کسی است که نظاره‌گر و تماشاچی باشد و در حین نظاره هیچ‌گونه قضاوتی نداشته و هرگونه اتفاقی را در حلقه مشاهده کرده، زیر نظر داشته باشد و در حین مشاهده از تعبیر و تفسیر جدا باشد.(کتاب انسان از منظری دیگر)
 استفاده از جن:
طاهری و مستر ها ادعا می کنند که جن درون بدن شما را خارج می کنیم، به طریق اولی کسی که ادعای جن گیری می کند بایستی با جنیان هم در ارتباط باشد و این در نحوه این اتصالات و جن زدگی افراد آسیب دیده بسیار مشهود است و اسناد آن در انجمن نجات از حلقه موجود می باشد در مناظره آقای اسماعیل تبار با طاهری در بخش پنجم در یوتیوب موجود است و همچنین در کانال آپارات نجات از حلقه در کلیپ ادعاهای واهی وکیل طاهری قابل دانلود می باشد.
تجمع های غیر قانونی
تجمع های غیر قانونی و برهم زدن نظم عمومی و بی اعتنایی به قانون مدنی و حکم دادگاه و پخش شب نامه ها و ایجاد سایتها و فضاهای مجازی برعلیه انقلاب و نظام
برگزاری کلاس های غیر قانونی و فعالیت های غیر مجاز و اخذ شهریه های غیر قانونی از شرکت کننده گان و فرادرمانگیران
مرز بندی غیر قابل عبور با سوگندنامه
در این اقدام طاهری در چند سوگندنامه افراد را مجبور میکند که با امضای سوگندنامه به حلقه ها و لایه محافظ ها و اتصالات و اساسنامه عرفان حلقه پایبند باشند و از آن خارج نشوند که عواقب و درگیری های بعدی به عهده فرد خاطئ هست و باید آنرا به مرکزیت عرفان حلقه (طاهری)معرفی نماید(پشت برگه سوگندنامه ها)
ساختار تشکیلاتی
دربخش شخصیت کاریزماتیک سازی مطرح شد که در عرفان حلقه تمام اتصالات در ابتدا با طاهری شروع می شود و بعد از امضای سوگندنامه دیگران نیز می توانند افراد را وصل نمایند . درواقع غیر مستقیم طاهری را در راس و مشرف به حالت T در این تشکیلات قرار می دهند
افراطی گری در جهان بینی
نگرش به جهان بینی در عرفان حلقه یک نوع نگرشی افراطی بوده و برای اینکه افراد را به سمت عرفان مورد ادعای خود بکشانند جهان بینی سایر افراد خارج از حلقه را بدون آگاهی و معرفت تلقی نموده و حتی اعمال افراد را زیر سوال می برند و قضاوت می نمایند که اعمال تمام این افراد صوری بوده و بدون کیفیت می باشد لذا باید درک جدیدی از خدا داشته باشیم و این تنها در اتصالات عرفان کیهانی میسر می باشد.
بروز علنی تعصبات
در عرفان حلقه هرکس که خارج از حلقه و منکر باشد را به نوعی ابن ملجم . دجال . کافر . مشرک . بازجو و شکنجه گرو… می نامند و علنا به آنها توهین می کنند افرادی که ادعاهای حلقه را قبول نداشته باشد را دارای قفل ذهنی می پندارند و مدعی هستند این دسته از منتقدین حلقه  سوپر دانا هستند یعنی خود را دانای کل می دانند. لذا در مناظرات با توجه به ادله کافی بر رد نظریات به سختی تن به قبول نمودن مطالب می دهند.
تغییرات فاحش در سبک زندگی
افرادی که وارد حلقه می شوند اتصالات به حلقه های شعور کیهانی را جایگزین اعمال عبادی میکنند برای تمام بیماران و بیماری ها راهی جز اتصال برای درمان نمی شناسند تمام اطلاعات خود را بعد از ورود به حلقه از آگاهی های رسیده شده از اتصالات به شعور کیهانی مطالبه می کنند و در صورت بروز سوال به جای تحقیق در ارتباط می نشینند اگر اطرافیان خود از دوستان و خانواده و همسر و… مخالف خود ببینند سعی در ترک نمودن آنها دارند نگرششان به زندگی بر اساس برنامه ای است که قطب حلقه و مرکزیت حلقه (طاهری) بیان داشته تطبیق می دهند و تمام آموزه های وی را وحیانی و روح القدسی جلوه می دهند.
محکوم کردن قربانی
در عرفان حلقه هر آسیب دیده را محکوم به این می نمایند که از قبل بیمار و جن زده بوده و در ارتباطات و اتصالات به شعور کیهانی تسلیم نبوده لذا شاهدانه در اتصالات ننشسته و با آسیب مواجه شده و در هر صورت خود مقصّر است و عرفان کیهانی هیچ مسئولیتی در قبال این افراد ندارد و در صورت عمل نکردن به مفاد سوگندنامه هر آسیبی را می بایست متحمل شود(پشت برگه های سوگندنامه)
 تهاجم به خویشتن
آنها بر این باورند که تمام آسیب های رسیده شده به خود به واسطه کیفی نبودن اعمال و باور نداشتن به شبکه شعور کیهانی است و لذا بایستی باور های قبلی را کنار گذاشت و با باور های کیهانی به زندگی ادامه داد آنها معتقدند که تا کنون زندگی بیهوده ای داشتند و سرچشمه همه این بیهوده گی ها نگا سنتی به دین بوده پس باید از این حالت کمی نگرانه خارج شد و به یک زندگی کیفی تن داد و خود را سرشار از آگاهی های روح القدسی نمود.
بار دادن به کلمات و واژه سازی
در عرفان حلقه آنچه که به وفور دیده می شود تغییر معنی حقیقی کلمات و بار دادن معنایی به واژگان می باشد و این خیانت در امانتداری است و موجب تحریفات زیادی می گردد و حتی قران نیز با این اقدام مخالف است و می فرماید: یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ مِنْ بَعْدِ مَواضِعِهِ‏ ‏ آنها سخنان را از مفهوم اصلیش تحریف مى‏کنند  به عنوان مثال الف) اسلام به معنای تسلیم شدن در مقابل شعور کیهانی با هر دینی که باشید در صورتی که مراد از اسلام کنونی همان اسلام محمدی است ب) حجاب پرهیز از خودنمایی نه بدن نمایی پ) نماز کیفت و اتصالی است برقرار کردنی نه خواندنی و…
شایعه پراکنی و عیب جویی
مجموعه حلقه دائما درصدد شبهه افکنی در خصوص اعتقادات و دین داری افراد کرده و شایعات زیادی را در خصوص زندگی دینی و اجتماعی در فضای مجازی منتشر نموده و برای آزادی طاهری دست به هر وسیله ای می زنند تا جایی که عناصر ضد انقلاب . گنابادی ها . شبکه های ماهواره ای وضعیتی به شدت نابه سامان از کشور را به تصویر می کشند و از طرفی به دنبال این هستند که شبهات مختلف را در میان افراد احیاء نمایند،
اعضای حلقه به جای پاسخی قانع کننده دائما در صدد عیب جویی از منتقدین خود هستند و حتی تمام منتقدین را بازجو و… معرفی میکنند عده ای را چنین معرفی می کنند که به خاطر اخذ مدرک دکترا عرفان حلقه را نقد میکنند این درحالی است که خرید مدرک دکتری به راحتی قابل دسترسی است و نیازی به این همه زحمت ندارد همچنان که خود طاهری اقدام به خرید دکتری افتخاری نموده
طلب خلوص (هرکه با ما نیست برماست)
شعری از سعدی در بین عرفان حلقه مشهور است که:
سلسه موی دوست حلقه دام بلاست    هرکه در این حلقه نیست فارق از این ماجراست
که به استناد این شعر می گویند هر کس که فارق از عرفان حلقه باشد لاجرم از این حلقه جداست و به نوعی مخالف با این عرفان هست و بسیار بر این شعر تاکید دارند که :
با مدعی مگویید اسرار عشق و مستی    تا بی خبر بمیرد در کام خودپرستی
در واقع به جای اینکه پای سخن منتقدان این ادعاهای غلط و مغایر با کلام خدا و معصومین بنشینند و انحرافات فکری خود را اصلاح نمایند و انتقاد پذیر باشند تمام منتقدان را به نوعی تهدید و یا ترور شخصیتی و تمسخر نموده و گمان می کنند که هرکه از عرفان حلقه ایرادی بگیرد خود دارای ایراد است و به اصطلاح عرفان حلقه خود را سوپر دانا می داند. و یا طبق آموزه های طاهری در کلاس ها و مکتوب در کتاب انسان و معرفت این افراد یا منافق اند و یا کافر و یا مشرک!!!
خانواده ستیزی
مشکلی که افراد پس از ورود به عرفان حلقه پیدا می کنند ایجاد اختلاف در میان اعضای خانواده است که زن  یا مرد وقتی وارد این فرقه می شوند با ایجاد نگرش های جدید و عرف شکنی هایی که در حلقه ایجاد می شود و اعضای خانواده نیز تحمل چنین رفتار های نابهنجار را نداشته لذا در زندگی مشترک خود و یا با والدین خود دچار مشکلات عدیده شده و اقدام به ترک خانواده و یا همسر می کنند انجمن نجات از حلقه آمار بسیار زیاد طلاقی را از میان آسیب دیده ها جمع آوری نموده و به مسئولین هشدار این جریان انحرافی را به جهت آسیب های خانوادگی نیز می دهد.
طاهری در کتاب چند مقاله خود در میان انبوهی از مطالب در خصوص سبک زندگی عرفانی حلقه صراحتا بیان می دارد که : همانطور که نتیجه ی ازدواج دو فرد بی هویت، یک خانواده بی هویت است، اغلب، ازدواج یک فرد بی هویت با یک فرد با هویت نیز همین نتیجه را دارد چرا که حتی یک فرد بی هویت می تواند هویت خانواده را مخدوش کند.
باید دانست که مراد از فرد با هویت کسی است وارد حلقه شده و بواسطه نشستن در اتصالات به سرشار از آگاهی گردیده و با وجود چنین معرفتی یا باید اطرافیان را همراه خود نموده و به آنها نیز این معرفت را هدیه دهد و یا از آنان فاصله بگیرد و جدا شود و این شعر را با خود زمزمه کند :
با مدعی مگویید اسرار عشق و مستی    تا بی خبر بمیرد در کام خودپرستی
 علوم مقدس رهبر
به قدری در عرفان حلقه به آموزه های طاهری قداست می بخشند که حتی بزرگترین رفرنس و منبع در حلقه کتابها و نوار های ضبط شده وی می باشد اگر چه مدعی هستند شخص ملاک نیست ولی تمام تفویض ها را از طاهری گرفته اند و عرفان را نیز با معیار سخن ایشان می سنجند و با حفظ امانتداری در مناطق مختلف کشور آن را نیز تدریس میکنند در اساسنامه عرفان حلقه موضوعی مطرح است که : هیچ‌کس حق معرفی این اتصال را با نام دیگری غیر از شبکه‌ی شعور کیهانی و یا شعور الهی نداشته، این کار فریب دیگران محسوب شده و باعث سوق آن‌ها به سمت غیر از خدا (اصل اجتناب از من دون‌ الله) و انحراف همگان خواهد شد.
طاهری مدعی است من مسؤول آنچه میگویم هستم نه آنچیزی که تو از آن می فهمی
تبیین وجود بر اساس آگاهی
طاهری در عرفان حلقه نظریه ای جدید ارائه می دهد که جهان هستی مادی از آگاهی و یا شعور و یا هوشمندی آفریده شده است(انسان از منظری دیگر ص ۳۰) و این نگاه فرقه ای با نگاه توحیدی کاملا متفاوت می باشد. اکثر فرقه های نوظهور مبنای همه چیز را عالم ذهن و وجود ذهنی بر می شمرند.
خائن خطاب کردن باز گشته
در عرفان حلقه برای اینکه مابقی افراد به تزلزل نیفتند  فردی را که از این فرقه جدا می شود را یا عامل شبکه منفی و شیطانی می دانند و یا فرد نفوذی و یا یک خائن خطاب می کنند و به سرعت آن فرد را از خود دور می کنند و این شعر را می خوانند.
سلسه موی دوست حلقه دام بلاست         هرکه در این حلقه نیست فارق از این ماجراست
 تهدید دانستن موسسات مشروع
در عرفان حلقه هر موسّسه و یا هر شخصی که عرفان حلقه را نقد و نظریات آن را ابطال می کند را تهدید اصلی خود دانسته و در صدد براندازی، تهدید و یا تخریب و توهین آن می باشند.
فرار از نقد
متاسفانه در نقد علمی این عزیزان وارد نمی شوند و می گویند استادمان را برای مناظره حاضر کنید سوال اینجاست اگر براستی مستر های حلقه خود را برای مناظره آماده نمی دانند و مطالب عرفان را به خوبی نیاموخته اند تا پاسخگو باشند پس براستی چرا این مطالب را تدریس می کنند و شاگرد پرورش می دهند و چرا پاسخگوی مبانی غلط این فرقه نیستند اگر هم آموخته اند پس دوری از مناظره معنایی ندارد ، این نکته حائز اهمت است که طرح آموزه های انحرافی در میان اقشاری که از سواد علمی و حتی بینش دینی برخوردار نیستند راحت است مهم این است که پاسخ منقدین علما و دانشمندان حیطه عرفان و طب را بدهند نه اینکه به دروغ با شماره تلفن های ساختگی که اخیرا لو رفت شهادت نامه جمع کنند که عرفان حلقه حق است.
القای احساس گناه
در عرفان حلقه برای ذهن شویی و آماده سازی مراجعین در خصوص پذیرش آموزه های انحرافی، به افراد چنین القا می شود که شما زندگی بی کیفیتی دارید و مدام به کمیت نگاه میکنید! همین نمازی که می خوانید، روزه ای که می گیرید بدون معرفت است و ارزشی ندارد و انسان بدون معرفت بی هویت است و از هستی بهره ای نبرده و یا در خصوص سبک زندگی و یا نوع عزاداری و توسل غلط شیعیان که شرک است و جهت دادن عرفان حلقه ای به افراد آنها را پذیرای آموزش های عرفان حلقه می شوند و به راحتی خود را تسلیم اتصالات و راه علاج معرفی شده توسط این فرقه می کنند تا از این زندگی به ظاهر ننگین رها بشوند و می گویند ما با وصل کردن شما به روح القدس و تفویض این اتصالات به شما آگاهی ها و معارف لازمی را که تا کنون از هیچ جا کسب نکرده اید می رسانیم و شما زندگی جدیدی را شروع خواهید کرد.
هدف قرار دادن پیر و جوان
در عرفان حلقه همچون مابقی فرقه ها کاری به سن و سال افراد ندارند و فقط جذب حداکثری برایشان ملاک است و لازم به ذکر است بیشتر افرادی که جدب این فرقه می شوند به خاطر درمان بیماری مراجعه کرده ولی متاسفانه با ذهن شویی های انجام شده در این فرقه ماندگار می شوند.
دستور دادن غیر مستقیم
در عرفان حلقه هرگز مستقیم نمی گویند نماز نخوان یا به زیارت اهل بیت نرو! بلکه می گویند تا عاشق خدا نشوی این اعمال ظاهری به درد نمی خورد و در عرفان به بعد کیفی قضیه می پندارند و در خصوص زیارت همچنان مانند وهابیت می گویند استعانت از اهل بیت استعانت از غیر خدا و شرک است و…
حقه بازی
اخذ مال نامشروع از کلاس های غیر قانونی و فریب دادن مردم عوام و کم اطلاع از دین در خصوص مسائل دینی با طرح شبهات در خصوص اسلام ناب محمّدی
 تهدید و ارعاب
در عرفان حلقه چندین ترور وجود داشته من جمله ترور آقای اسماعیل تبار و سرکار خانم دکتر حسینی و پرفسور نام آور و …
و همچنین تهدید و ارعاب محققین و منتقدین عرفان حلقه و بسیاری از آسیب دیدگان و آنهایی که به لطف خدا متوجه خطرات این فرقه شدند با تماس با واحد نجات از حلقه اذعان می کنند که آنها ما را تهدید می کنند
 پارانویای رفتاری
سوء‌ظن یا عدم اعتماد و بدبینی/ در عرفان حلقه اعضای این فرقه و رئیس آن به شدت از گفته های خود حمایت می کنند و خود را صاحب الهامات و دریافت های غیبی می دانند و معتقدند که واسطه در شفا هستند و هر کس با عرفان حلقه و اعتقادات آنها مخالفت کند از شبکه منفی است و سخن عرفان حلقه آقای طاهری را نفهمیده است
افرادی که وارد عرفان حلقه می شوند به مرور زمان دچار افسردگی های مزمن وافسردگی های مخفی می شوند که کم کم این مسئله حاد و حاد تر می شود  تا جایی که همچون معتادان باید دائما در اتصالات شعور کیهانی بنشینند.
 محدود سازی و کنترل به بهانه کنترل ذهن
در عرفان حلقه افراد حق قضاوت در عرفان حلقه را ندارند و فقط محققانه باید در کلاس ها شرکت کنند، حق قضاوت به آنها داده نمی شود و همچنین برای اینکه دشارژ نشوند حق ندارند نقد منتقدین را بخوانند و در گروه های خود منتشر کنند چرا که برای کنترل ذهن سکوت خبری امری لازم است. کنترل ذهنی که در عرفان حلقه مطرح می شود نوعی بی تفاوتی و منزوی شدن به وقایع خارجی است چرا که باید برای کنترل ذهن از ورود مسائلی که از شبکه منفی است خودداری نماید تا ذهنشان درگیر نشود. 
منبع:  انجمن نجات از حلقه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.