خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شکایت بیش از ۲۰۰ نوجوان تجاوز جنسی کلیسا در آلمان

به گزارش ادیان نیوز، طبق اخباری که به تازگی از طبقه بندی خارج شده است، بیش از ۲۰۰ پسر کودک و نوجوان عضو گروه کر کلیسا مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند. این بار این اتهامات متوجه کلیسای کاتولیک آلمان است.
وبسایت نیویورک تایمز در خبری در این رابطه گفت: در سی سال اخیر حداقل ۲۳۱ پسر عضو گروه کر در آلمان از سوی برادر پاپ بندیکت شانزدهم، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند.
اولریش وبر، وکیل دعاوی این پرونده که از سوی اعضای گروه کر پسران برای پیگیری اتهامات کلیسا از جمله تنبیه بدنی، شکنجه و تجاوز جنسی در آلمان انتخاب شده است گفت: گمان می رود که اتهامات کلیسای کاتولیک در آلمان بسیار گسترده تر از میزان فاش شده باشد.
در کنفرانسی خبری که در رگنسبورگ در باواریای آلمان یعنی محل حضور گروه کر کلیسای آلمان برگزار شد، آقای وبر بیان کرد که بین سال های ۱۹۵۳ تا ۱۹۹۲، از هر سه عضو گروه کر پسران، یک نفر مورد آزار بدنی اعم از شکنجه، کتک یا تجاوز جنسی قرار گرفته است.
این وکیل مدافع بیشتر این اتهامات را متوجه یوهان مِیِر برادر پاپ بندیکت و سرپرست مدرسه ابتدایی کلیسا بین سال های ۱۹۵۳ تا زمان بازنشسگی و مرگ وی در سال ۱۹۹۲ دانست.
در چند دهه اخیر رسوایی جنسی اعضای کلیسای کاتولیک به حدی بوده است که پاپ فرانسیس در سفر خود در آمریکا از همه قربانیان اقدامات منافی عفت کلیسا عذرخواهی کرد.
منبع: رسا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.