خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نظام سیاسی و کلیسای انگلیس در خدمت هم‌جنس‌بازان

به گزارش ادیان نیوز، دو مشکلی که از دیرباز گریبان‌گیر کلیسای انگلیکن بوده یکی موضوع “ارتقای زنان به مقام اسقفی” و دیگری “انتصاب روحانیون همجنس‌گرا” بوده که همواره کشمکش‌هایی را به دنبال خود داشته است.
سال گذشته بود که روان ویلیامز- رهبر کلیسای انگلیکن‌ها و اسقف اعظم کلیسای کانتربری انگلیس- در مصاحبه با روزنامه انگلیسی گاردین، از رسیدن کشیشان همجنس‌گرا به رده‌های بالای این کلیسا حمایت کرد و با گذاشتن شرط مجرد ماندن مادام‌العمر آن‌ها گفته بود: “هیچ مشکلی با کشیش شدن همجنس‌گراها ندارد.”
وی پیش از این و پس از در اختیار گرفتن این سِمَت در سال ۲۰۰۲، در مصاحبه با نشریه تایمز نیز حمایت خود را از مقدس شدن همجنس‌گراها و به‌کارگیری آن‌ها به‌عنوان کشیش در کلیساهای انگلیس اعلام و در عین حال تأکید کرده بود که به خاطر استانداردهای تاریخی و سنتی کلیسا، نباید موضوع همجنس‌گرایی خود را در روابطشان نشان دهند.
رهبر کلیسای انگلیکن اعلام کرد:”اگر بخواهم ساده‌تر بگویم برای من اینکه یک همجنس‌باز اسقف باشد مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما قوانین سنتی تاریخی وجود دارد که در کلیسا اجرا می‌شود.
اسقف اعظم کلیسای کانتربری گفت، اگر او با روابط همجنس بازی فعال برای کشیش‌ها مخالف است علتش بالا بودن هزینه آن برای کلیسا است.
به‌عبارت دیگر اگر هزینه هم‌جنس‌بازی برای کلیسا بالا نبود، اسقف اعظم کلیسای انگلیکن با هم‌جنس‌بازی فعال کشیشان نیز موافق بود و این در حالی است که گفته شده حدود هشتاد میلیون انگلیکن در سراسر دنیا حضور دارند.
علاوه بر این در سال ۲۰۱۴ میلادی “ازدواج همجنس‌گرایان” در “انگلیس” و “ولز” قانونی شد و “دیوید کامرون” نخست‌وزیر این کشور با خشنودی از رسمی‌شدن این اقدام شنیع حیوانی، رضایت خود را با گفتن جمله”اکنون ما همه برابریم” ابراز کرد.
در این کشور خبرهایی نیز مبنی بر ایجاد بانک اسپرم برای تسهیل در باردار شدن زن‌های همجنس‌باز-بدون همسر- با پرداخت ۳۷۰ یورو نیز شنیده می‌شود!
مقام ارشد کلیسای کانتربری انگلیس توسط نخست‌وزیر به ملکه معرفی شده و مورد تأیید او قرار می‌گیرد.
اسقف کلیسای کانتربری انگلیس در امور سیاسی دخالت می‌کند و حتی برای کشورهای دیگر برای تقویت رابطه‌شان با مجلس و دولت انگلیس، نامه می‌نویسد.
رابطه تنگاتنگ کلیسا و دولت انگلیس تا جایی بوده که در گذشته رسم بوده، “اسقف اعظم کانتربری”-بالاترین مقام مذهبی کلیسای انگلیکن بعد از شخص پادشاه یا ملکه- در زمان تولدهای سلطنتی در محل حاضر و ناظر باشد.
در واقع می‌توان گفت ملکه انگلیس از سوی کلیسای پروتستان سلطنت می‌کند و در واقع وی نماد کلیسا در رأس سلطنت است و ساختار سیاسی آن کشور به‌صورت نمادین دینی بوده، ولی در عمل کاملا دینی نیست و قانون مسیحیت در آنجا پیاده نمی‌شود.
‌گفتنی است، پس از رسوایی‌های اخلاقی کشیشان کاتولیک، آمار وحشتناک همجنس‌گرایی و یا سوء‌استفاده جنسی از کودکان توسط کشیش‌های پروتستان در سراسر جهان،‌ رو به گسترش است که اعتراف‌های بسیاری از آنان در رسانه‌ها مؤید این گزاره است. 
منبع: انجمن رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.