خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بشر امروز از هنر غیر شرعی و مبتذل خسته شده است

به گزارش ادیان نیوز، آیت الله ابوالقاسم علیدوست امروز در همایش ملی «فقه و هنر» که در مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: اسلام با هنر آغاز می شود و قرآن تجسم هنر در عرصه های خطابه، بیان و محتوا است.
وی افزود: با وجود اینکه ائمه اطهار ولید اسلام هستند، ولی بعد از ۱۴۰۰ سال برای انسان سخن می گویند و دعای کمیل دعایی است که هر کسی می تواند از آن بهره ببرد.
عینیت یافتن هنر را در حکومت امام عصر(عج) خواهیم دید
دبیر علمی همایش فقه و هنر با بیان این که تعینات هنر به خوشنویسی و موسیقی ختم نمی شود، تصریح کرد: اسلام با هنر آغاز می شود، با هنر به حیات خود ادامه می دهد و با هنر به انجام می رسد و حتی عینیت یافتن هنر را در حکومت امام عصر(عج) خواهیم دید.
آیت الله علیدوست خاطر نشان کرد: حوزه علمیه دارای ظرفیت خوبی است، ولی نادیده گرفته می شود و با وجود صدها نیروی فاضل جوان که می توانند  کارهای مهمی انجام دهند، ولی آسیب های مختلفی هم وجود دارد.
وی در ادامه گفت: حجاب محاصرت و احساس دیر به دنیا آمدن؛ از آسیب های ظرفیت حوزه است، زیرا عده ای گمان می کنند محال است در عرصه ای کاری نشده باشد و بتوان کار جدیدی انجام داد.
استاد حوزه تصریح کرد: علاقه به کارهای تکراری و پوییدن راه های طی شده و دور شدن از صحنه جذب به سبب قبول هنجارهای شریعت از  دیگر آسیب ها در این مسیر است.
آیت الله  علیدوست در ارتباط با اقدامات حوزه در زمینه هنر گفت: تاسیس مدرسه اسلامی هنر یکی از اقدامات مهم در زمینه هنر حوزه بود و توجه مقام معظم رهبری و  مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به این امر و برگزاری همایش بزرگی با مقالات بسیار پر بار نشان دهنده توفیق این مسئله در حوزه است.
وی افزود: سیاست ما در برگزاری همایش ملی، حفظ هنجارهای فقهی و نوآوری است، زیرا هنر شرعی و متعهد، نیاز انسان است و بشر امروز از هنر غیر شرعی و مبتذل خسته شده است و با همکاری یکدیگر می توانیم از ظرفیت های تراث اسلامی استفاده کنیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: تصمیم این همایش بر چاپ مقالات به صورت کتاب است و هر کسی که بخواهد بخشی از کتاب را مورد نقد قرار دهد از سوی مسئولین همایش زمینه این کار فراهم می گردد.
منبع: حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.