خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بالارفتن سن ازدواج سبب فساد در جامعه می‌شود

به گزارش ادیان نیوز، حضرت آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار مدیران ثبت احوال استان قم با اشاره به حادثه عظیم عاشورا گفتند:در جریان کربلا و عاشورا که هر سال برگزار می‌شود، قبلا همه فقط سینه زنی و عزاداری را می‌دیدند و از مظلومیت‌های امام حسین (ع) سخن می‌گفتند، اما باید دید چرا کربلا به وجود آمد و علل و عوامل آن چه بوده است.
معظم له با اشاره به اینکه کارکنان در اداره ثبت احوال دارای بینش و فهم زیاد هستند، افزودند: در کشور ما چند موضوع است که نیاز به توجه دارد یکی از آن‌ها کاهش میزان زاد و ولد در کشور است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه این موضوع باید ریشه‌ای حل شود تصریح کردند: سابقا ازدواج‌ها در سنین پایین‌تر انجام می‌شد، اما امروز سن ازدواج بالا رفته، جوانان بچه را در زندگی مزاحم خود می‌دانند، لذا باید برای این موضوع فکری شود.
ایشان با بیان اینکه نظام اسلامی نظامی است که براساس علل رخ می‌دهد، افزودند: مسلمان بصیر و آگاه کسی است که در شناخت این عوامل دقیق باشد و بتواند حقایق را به خوبی درک کند.
معظم له با اشاره به اینکه مسلمان واقعی کسی است که دارای بصیرت باشد تا از باطن امور مسائل را دریافت کند خاطر نشان کردند: در قرن‌های گذشته مسلمانان توجه به این آیات و معارف نداشتند و به ظاهر امر توجه می‌کردند.
این مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه باید کار ریشه‌ای در زمینه بصیرت بخشی داشته باشیم، تاکید کردند: باید دید می‌توان کناری نشست یا باید در جبهه مقابل ایستاد و به مبارزه با افکار دشمنان پرداخت؛ باید بینا و هوشیار بود و علل و عوامل را به دست آورد و بر این اساس عبرت آموزی کرد.
این مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه بالارفتن سن ازدواج سبب فساد در دختران و پسران می‌شود، ابراز داشتند: در هر سن تقاضایی وجود دارد که بعد از آن خاموش می‌شود؛ به همین دلیل باید وضعیت کنونی به صورت ریشه‌ای حل شود.
ایشان با اشاره به اینکه امروز مشکلات معیشتی جوانان مانند هزینه بالای زندگی، نیاز به مسکن و تحصیلات سبب شده تا سن ازدواج افزایش یابد گفتند: حل این مسائل مهم نیاز به تصمیم کلی و عزم جدی با قصد اصلاح و از بین بردن مفاسد دارد که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد چرا که بالا رفتن سن ازدواج نگران کننده است.
معظم له در پایان با بیان اینکه نیازمند تشکیلاتی هستیم که این درد‌ها را درک کند و برای حل این مشکلات تلاش شود تاکید کردند: شناخت زمان از مسائل مهم است، در دوره ما انقلاب اسلامی به وقوع پیوست، هر عاقلی باید زمان و حوادث را بشناسد، ارزیابی و ریشه یابی کند تا به بصیرت برسد.
منبع: حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.