خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس به زودی با رئیس آلفابت دیدار خواهد کرد

به گزارش ادیان نیوز،  پاپ فرانسیس به زودی یک نشست ۱۵ دقیقه ای با اریک اشمیت، مدیر عامل سابق گوگل و رئیس حال حاضر آلفابت خواهد داشت. گاردین با استناد به یک توئیت و چندین منبع بی نام گزارش می دهد که اشمیت فردا با همراهی جرد کوهن، مدیر اجرایی ایده های گوگل به دیدار پاپ فعلی در واتیکان خواهد رفت.
دیدار با سران کمپانی های بزرگ آمریکایی، اقدام تقریبا بی سابقه ای از سوی پاپ محسوب می شود که هنوز جزئیات موضوع آن برای رسانه ها مشخص نگردیده.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 
گفتنی است که پاپ فرانسیس اولین پاپی نیست که در مجامع آنلاین حضور پیدا می کند؛ پاپ پیشین یعنی بندیکت شانزدهم پیش تر در سال ۲۰۱۲ به ساخت یک حساب کاربری در توئیتر اقدام کرده بود. اما پاپ فرانسیس به خاطر دیدگاه مثبتش به اینترنت همیشه فرد جذابی برای اهالی رسانه بوده است.
پاپ فرانسیس اینترنت را “هدیه خداوند” قلمداد می کند و ضمن حضور فعالی که در شبکه های توئیتر و پریسکوپ دارد، از سال ۲۰۱۳ تاکنون در دو استریم گوگل هنگ آوتز هم حاضر شده. جالب است بدانید که پاپ فرانسیس چندی پیش از سوی واتیکان، برای استفاده از اسمارت فون سر میز شام تذکر دریافت کرده بود.
اما از طرف دیگر، پاپ فرانسیس یکی از مخالفین بزرگ سرمایه داری است و تاکنون به سخنرانی های زیادی در نقد این موضوع پرداخته که کاملا در تضاد با دیدگاه اشمیت مبنی بر “تجلیل” از سرمایه داری قرار دارد. اشمیت همواره در سخنرانی هایش تجارت را “شغلی شریف” دانسته و همیشه فقر و نابرابری را محکوم کرده است.
با در نظر گرفتن این موارد، باید منتظر ماند و دید که موضوع این نشست ۱۵ دقیقه ای چه خواهد بود. هر چند این احتمال هم وجود دارد که جزئیات این گفتگو رسانه ای نشود.
منبع: دیجیاتو
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.