خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

واکاوی مفهوم عرفان و سلوک معنوی در عرفان کیهانی

به گزارش ادیان نیوز، دومین شماره مجله الکترونیکی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات با موضوع عرفان کیهانی منتشر شد.
بنا بر این گزارش، خداشناسی در عرفان حلقه به قلم حجت الاسلام محمود رضا قاسمی، بازخوانی اساسنامه عرفان کیهانی، نوشته حجت الاسلام وحیدرضا ملکی و بررسی مفهوم عرفان و سلوک معنوی در عرفان کیهانی اثر علیرضا صدری اقدم، از جمله آثاری است که در این مجله به چشم می خورد.
این گزارش می افزاید: در این مجله آمده است: عرفان کیهانی نام فرقه‌ای است که مدعی ارتباط با «آگاهی کیهانی» و درمان همه بیماری‌ ها به واسطه اتصال با روح القدس است. آغاز فعالیت‌های این فرقه به دهه هفتاد و به ترویج تفکرات فردی با نام  محمدعلی طاهری بازمی‌گردد. وی مدعی است که با شعور کیهانی که همان روح القدس است ارتباط دارد و این توانمندی را داراست که سایر افراد را نیز با چنین شعوری ارتباط داده و بیماری‌های جسمی و روحی آنان را درمان کند.
روند فعالیت‌های این فرقه ابتدا در پوشش درمان‌گری و از تهران شروع و به تدریج و به موازات اتخاذ شگرد شاگردسازی، در سایر شهرها نیز گسترش یافت. چاپ کتاب «عرفان کیهانی» به قلم مبدع آن، اولین نمود بیرونی تغییر رویکرد این فرفه از درمان‌گری به ترویج دیدگاههای به ظاهر عرفانی بود که با مقدمه دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی مورد کنکاش و تأمل محافل دینی و علمی قرار گرفت. ادعاها و شبهات مطرح شده از سوی طاهری مانند: ارتباط با روح القدس، درمان همه بیماری‌ها، عرفان آسان و ساده، عرفان ایرانی، رسیدن به خدا با اولین اتصال و وحدت با هستی؛ سبب گردید تا گروهی از دغدغه ‌مندان و پژوهشگران در حوزه‌های علمیه و مراکز پژوهشی، نسبت به آن واکنش نشان داده و در صدد پاسخ‌گویی برآیند.
گفتنی است، علاقه مندان برای مطالعه دومین فصلنامه الکترونیکی عرفان کیهانی می توانند به نشانی مراجعه کنند. 
منبع: شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.