خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آزادی سعید عابدینی زیر سایه جاسوس‌های حرفه‌ای

به گزارش ادیان نیوز، روز گذشته بنا بر اعلام دادستانی تهران چهار زندانی در راستای مصوبات شورای عالی امنیت ملی و در چارچوب مبادله زندانی‌ها با آمریکا آزاد شدند.
یکی از این افراد، مجرم امنیتی-اخلاقی “سعید عابدینی” بود که در زیر سایه مجرمین سابقه‌دار و آموزش‌دیده‌ای چون: “امیر میرزایی حکمتی و جیسون رضائیان” طعم آزادی را چشید؛ هرچند که نزدیکان او تلاشی در جهت آزادی او به‌عمل نمی‌آوردند.
“نغمه شریعت‌پناهی”-همسر تشکیلاتی سعید- که از ابتدای بازداشت سعید عابدینی، تحرک‌هایی ریاکارانه در جهت آزادی او انجام می‌داد، مدتی پیش از گذشته خود پشیمان شده و اعلام کرده بود که دیگر به دنبال آزادی او نیست.
خانواده سعید عابدینی نیز که هر کدام به‌نحوی با ناهنجاری‌ها و ناملایماتی دست و پنجه نرم می‌کردند، از این فرصت بیش‌ترین بهره را بردند و با راه‌اندازی موج تبلیغاتی، ماهی‌های خود را صید می‌کردند.
همچنین مقام‌های آمریکایی از هر فرصتی استفاده کرده و درخواست آزادی سعید عابدینی را مطرح می‌کردند. رئیس جمهور آمریکا در پیام عید نوروز ۱۳۹۴ علاوه بر اشاره به مذاکرات هسته‌ای ۱+۵ با ایران، از “سعید عابدینی، امیر حکمتی و جیسون رضائیان” نام برد که در ایران بازداشت یا در حبس هستند و خواستار آزادی آنان شد. 
در این بین رسانه‌هایی در داخل به پیروی از بلندگوهای رسانه‌ای خارجی از او با عنوان “کشیشی” یاد کردند، اما سعید عابدینی در حقیقت مجرمی امنیتی- اخلاقی است که عملکرد او و خانواده‌اش انحراف معناداری با مبانی و اصول مسیحیت راستین داشته است.
کافی است نگاهی به زندگی خانوادگی “سعید عابدینی” انداخته شود، تا قضاوتی جامع‌تر و دقیق‌تر نسبت به او صورت گیرد.
“سعید عابدینی” در خانواده‌ای متشنج و پرهیاهو متولد شد و از همان کودکی با اختلاف‌ها و درگیری‌های خانوادگی الفت گرفت.
زندگی در چنین خانواده‌ای او را مستعد ارتکاب اعمال خلاف قانون و هنجارگریزانه کرد تا جایی که چند خودکشی نافرجام را در اوایل جوانی خود به ثبت رساند.
“سعید عابدینی” عاشق زندگی در غرب بود و برای رسیدن به این منظور در سال ٢٠٠٢ با “نغمه شریعت‌پناهی” ازدواج کرد و پس از جلب اعتماد سرویس سیا با هدف “فراهم آوردن مقدمات پرورش کودکان بی‌دین و تلاش برای تغییر دین مسلمانان ایران”، راهی کشور شد.
در این راستا او چند بار به ایران سفر کرد و پس از یک مرحله بازداشت و سپردن تعهد مبنی بر ادامه ندادن فعالیت‌های مجرمانه آزاد شد؛ ولی بار دیگر با هدف راه‌اندازی پرورش‌گاهی برای بی‌دین کردن کودکان ایرانی در سال ۱۳۹۱ به ایران آمد که با هوشیاری مردم و نیروهای انقلابی بازداشت و دادگاه انقلاب اسلامی او را به هشت سال حبس تعزیری محکوم کرد.
گفتنی است، سرویس جاسوسی سیا در حالی با پیش‌رانی سعید عابدینی در ایران اقدام به تأسیس کلیساهای غیرقانونی خانگی می‌کرد که بنا به اعلام مسیحیان ایران، سرانه کلیساهای رسمی در ایران بسیار بالا بوده و حتی کلیساهایی در کشور وجود دارند که توسط مسلمانان حراست و حفظ می‌شوند.
از این‌رو مشخص می‌شود که هدف از ایجاد این گروهک‌های غیرقانونی نه به‌عنوان محلی برای عبادت و نیایش مسیحیان، بلکه مکانی برای گردهمایی افراد لاابالی و هوس‌‌ران است؛ همچنان‌که کلیسای غیرقانونی خانگی سعید عابدینی به محلی برای فریب و اغفال دختران و زنان تبدیل شده بود.
همسر تشکیلاتی “سعید عابدینی” که از طریق ازدواج با او توانسته بود به آرزوی دیرینه زندگی در آمریکا دست یابد، “نغمه شریعت‌پناهی” بود؛ همان کسی که اعضای خانواده او از گروهک تروریستی منافقین بودند یا از آن‌ها هواداری می‌کردند.
لازم به ذکر است، ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی عموی نغمه به‌نام “همراز شریعت‌پناهی” در درگیری مسلحانه، یکی از حافظان نظم و امنیت را به شهادت رسانده بود.
“نغمه شریعت‌پناهی” علی‌رغم آنکه از فساد اخلاقی سعید عابدینی آگاهی داشت، اما به دلایل تشکیلاتی و با خوردن قرص‌های آرامش‌بخش با او گذران زندگی می‌کرد.
پس از بازداشت و محکومیت “سعید عابدینی”، نغمه حال و روز بسیار بهتری پیدا کرد و می‌توان گفت امید دوباره‌ای به زندگی در وجود او پیدا شد.
شاهد مثال این مدعا عکس‌هایی بود که “نغمه شریعت‌پناهی” از خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کرد که از نشست‌وبرخاست با افراد مختلف و سفرهای پرهزینه او حکایت داشت.
علاوه بر آن‌که اخباری مبنی بر جدایی غیابی “نغمه شریعت‌پناهی از سعید عابدینی” منتشر شد، مدتی پیش او از توقف پی‌گیری پرونده سعید خبر داد و علت اصلی آن را “فسادهای اخلاقی” این مجرم امنیتی-اخلاقی معرفی کرد.
خانواده سعید عابدینی پر از مشاجره‌ها و اختلاف‌های رنگارنگ بود؛ تا جایی که مادر سعید عابدینی زیرنظر دکتر خوش‌نویس از روان‌پزشکان تهران بود و رفتارهای غیرعادی فراوانی از خود بروز داده است.
از جمله آن‌ها خروج او از کشور با اختیار و اراده خود بود که با تبلیغات فروان در صدد القای اجباری بودن مهاجرتش برآمده بود که این ادعا به دلایل گوناگونی قابل پذیرش نبود و او در کمال آرامش از کشور خارج شد.(توضیحات بیشتر)
نکته قابل توجه درباره خانواده سعید عابدینی، شادمانی وصف‌ناپذیر آن‌ها از بازداشت او است؛ چرا که این خانواده فقیر به لطف زندانی بودن سعید توانسته بودند سفرهای خارج از کشور زیادی بروند در حالی که منابع تأمین هزینه‌ها چندان معلوم نبود.
پدر “سعید عابدینی” نیز در زیر پا گذاشتن حریم اخلاقی و خانوادگی در برخی موارد گوی سبقت را از فرزند خود ربوده بود و عکس‌هایی از وی در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافت که به دور از شأن هر انسانی-حتی اشخاص بی‌دین– بود.
برادر و خواهران سعید عابدینی نیز افرادی خوش‌گذران و بی‌قید و بند بودند که دل در گرو پارتی‌های مختلط و خوشی‌های زودگذر بسته بودند و آن‌ها نیز پس از بازداشت برادرشان مراسم‌های پرهزینه و خارج از توان زیادی می‌گرفتند که گفته شده، هزینه آن‌ها از جانب “نغمه شریعت‌پناهی” تأمین می‌شد.
یکی از خواهران او از گروه برگزارکنندگان کنسرت‌های موسیقی زیرزمینی بوده و هم‌اکنون نیز در ترکیه با رسانه‌های پخش‌کننده موسیقی مبتذل همکاری دارد.
خاطرنشان می‌کند، سعید عابدینی از لحاظ شخصیت مسیحی وجهه‌ای در نزد مسیحیان نداشته و ندارد و حتی شبکه‌های ماهواره‌ای مرتبط با فرقه مسیحیت صهیونیستی حاضر به پوشش خبر آزادی او نیستند و تنها با اِعمال رأفت نظام اسلامی آزاد شد. 
منبع: انجمن رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.