خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تهدید کامرون به اخراج زنان مسلمان از انگلیس

به گزارش ادیان نیوز، نخست وزیر انگلیس می‌گوید زنان مسلمان ساکن در این کشور که زبان انگلیسی را در حد مطلوب بلد نیستند، ممکن است از انگلیس اخراج شوند.
 
دیوید کامرون روز دوشنبه اعلام کرد مهارت ضعیف در زبان انگلیسی ممکن است افراد را برای پذیرش پیغام‌های گروه‌هایی همانند داعش «مستعدتر» کند.
 
کامرون در حالی این اظهارات را مطرح کرد که دولت برای آموزش زبان انگلیسی به زنان ساکن در جوامع منزوی انگلیس برنامه‌ای ۲۰ میلیون پوندی را آغاز کرده است.
 
به موجب قوانین انگلیس افرادی که قصد زندگی در این کشور را دارند باید پیش از آمدن به آن قادر به صحبت کردن به زبان انگلیسی باشند.
 
به گزارش روزنامه ایندیپندنت سیاست آموزش زبان انگلیسی به زنان و مادران مهاجر تازه ترین اقدام دولتی است که احتمالاً زندگی را برای این دسته در انگلیس دشوار تر خواهد ساخت.
 
کامرون همچنین تاکید کرد آنها (زنان مسلمان) بعد از ۳۰ ماه زندگی در انگلیس باید در یک آزمون زبان شرکت کنند تا از پیشرفت در مهارت‌های زبانی آنها اطمینان حاصل شود.
 
نخست وزیر انگلیس به رادیو بی‌بی‌سی گفت: «اگر شما (زنان مسلمان) مهارت‌های زبانی خود را تقویت نکنید نمی‌توان تضمین کرد که (در انگلیس) خواهید ماند. مردمی که به کشور ما می‌آیند نیز دارای مسئولیت‌هایی هستند.»
 
برآوردهای دولت کامرون حاکیست مهارت زبانی حدود ۱۹۰ هزار زن مسلمان ساکن انگلیس، اندک است یا اینکه انگلیسی بلد نیستند.
 
این سیاست جدید که قرار است از اکتبر ۲۰۱۶ اجرا شود زندگی را برای مهاجران ساکن در انگلیس دشوارتر می‌کند.
 
اظهارات دیوید کامرون انتقاد گروه‌های اسلامی و احزاب مخالف را به همراه داشته است.
 
محمد شفیق، مدیر انجمن رمضان، نخست وزیر انگلیس را به دامن زدن به «کلیشه‌ای شرم آور» متهم کرد و افزود: «دیوید کامرون و دولت محافظه کارش بار دیگر از مسلمانان انگلیسی… استفاده می‌کنند… تا در ظاهر خود را سرسخت نشان دهند.»
 
اندی برنهام، یکی از سخنگویان حزب کارگر، کامرون را به اتخاذ «رویکردی ناشیانه و ساده‌انگارانه» متهم کرد؛ رویکردی که به زعم برنهام «کل جامعه را به طور غیرمنصفانه بدنام کرده است».
منبع: پرس TV
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.