خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

لحظه‌ای که شیعه، سنی و مسیحیان بغداد، همزمان گریه کردند

به گزارش ادیان نیوز، چند شب گذشته فیلم محمد رسول الله(ص) در تالار ملی تا‌تر عراق در بغداد به نمایش در آمد و صد‌ها نفر از شیعیان، اهل سنت و مسیحیان عراقی به تماشای آن نشستند.
در کنار گوناگونی تماشاگران، از هر کیش و آئینی، آنچه که جلوه‌ای خاص به لحظه لحظه‌های پخش این فیلم بخشیده بود، فوران احساس و اشتیاقی بود که به شکل اشک و هق هق گریه از دل‌های لبریز از محبت و دلتنگی این مردم رنج دیده بر می‌خواست. گویی هرچه که مردم، بیشتر در معرض ظلم و هجمه قرار گیرند، در عین مقاومت و ایستادگی، برای محبت و صلح دلتنگ‌تر و بی‌تاب‌تر می‌شوند.
آن لحظه‌ای که حلیمه سعدیه، محمد (ص) شیرخواره را به آغوش کشید تا شیردهد آغاز صحنه‌ای بود، تا یکباره بغض‌های فروخورده شیعیان و اهل سنت حاضر در سالن تئا‌تر ملی عراق به خاطر جوری که این روز‌ها به اسلام و پیامبر رحمت (ص) می‌شود، ترکیده شود و از هر گوشه سالن، صدای هق هق و گریه تماشاگران، به گوش رسد.
اگرچه سالن تئا‌تر ملی در مرکز بغداد، به عنوان پاتوق هنرمندان شناخته می‌شود امادر این شب بیاد ماندنی همه اقشار مردم عراق حاضر بودند، مسوولان و مقامات بلندپایه، هنرمندان، روزنامه نگاران، عالمان دین و روحانیون از شیعیان و اهل سنت، زنان چادرپوش و محجبه و غیر محجبه و حتی مسیحیان در لابه لای جمعیت بودند، همه آمده بودند تا محمد رسول الله (ص) را از نو بشناسند.
شنبه شب شانزدهم ژانویه مصادف با ششم ربیع الثانی ۱۴۳۷ حادثه‌ای جالب توجه در بغداد اتفاق افتاد، این بار خبر انفجار خودرو بمبگذاری شده در محلات شیعی یا تعرض به مساجد اهل تسنن و قتل و کشتار و زخمی و آوارگی در کار نبود، بلکه پخش فیلمی از زندگی پیامبر خدا (ص) بود، که خیلی از این جنایت‌های غرض ورزانه این روز‌ها به نام و یا منتسب به او انجام می‌شود.
شیعیان و اهل تسنن عراق زیر یک سقف شانه در شانه هم نشستند و فیلم زیبای محمد رسول الله (ص) ساخته کارگردان صاحب سبک سینمای ایران» مجید مجیدی «را به نظاره نشستند و به خاطر جفایی که این روز‌ها به اسلام و پیامبر خدا می‌شود، اشک ریختند و گریه کردند.
برخی از روحانیون سنی که قبلا این فیلم را در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران مشاهده کرده بودند، برای دومین بار آمده بودند که این فیلم را مشاهده کنند و دکتر» جلال الکبیسی «از علمای دین برجسته استان الانبار یکی از آن‌ها بود.
وقتی از الکبیسی رییس شورای علمای استان الانبار سوال شد چرا در حین دیدن فیلم اشک می‌ریختید گفت: در طول فیلم، اشک می‌ریختم و گریه می‌کردم زیرا هرچه انسان راجع پیامبر خدا محمد (ص) خوانده باشد و شنیده باشد، با آنچه امروز در برابر چشمان خود مجسم بر پرده نقره‌ای می‌بیند، قابل مقایسه نیست.
فیلمی که حتی ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق را به وجد آورد و گفت که چهره رحمانی و محبت ورزانه نبی خدا (ص) در این فیلم به زیبایی به تصویر کشیده و لاجرم فیلم، همه دل‌ها و وجدان‌های مردم را فارغ از گرایش‌ها و وابستگی‌های دینی و قومیتیشان، مورد خطاب قرار می‌دهد.
او هم گفت که آن جفایی که به نام محمد (ص) در جهان می‌شود و جنایت‌هایی که به نام این پیامبر رحمت صورت می‌گیرد و آن‌ها که می‌خواهند از اسلام مهر و محبت و صلح طلبی، چهره دیگری نشان دهند، در این فیلم نشان داده می‌شود که محمد، فرستاده خدا، و اسلام، دین مهر و محبت و عشق ورزی است.
این رسالت فیلم در سخنان مجید مجیدی که در هنگام نمایش فیلم در سالن حضور داشت، نیز بر آن تاکید شد، تا در شبی به یاد ماندنی، شیعیان و اهل تسنن و عرب و عجم متفق القول شوند که محمد، پیام آور رحمت و مهربانی است و جز این، هرچه به نام محمد، جرم و جنایت می‌شود جفا به حق رسول خدا و دین اسلام است.
وقتی مجیدی از تحریم فیلمش توسط شیوخ وهابیت عربستان سعودی و برخی علمای الازهر مصر سخن گفت، همگان به جفای دیگری به رسول خدا پی بردند؛ اما همانطور که منادیان تاریکی، فیلم محمد رسول الله مصطفی عقاد را ۴۲ سال قبل تحریم کردند و در عین حال نتوانستند، حقیقت جویان را از تماشای آن محروم کنند، محمد رسوالله (ص) مجیدی نیز اسیر این فتواهای جهل نخواهد شد، آنطور که حاضران در تئا‌تر ملی گفتند.
منبع: ابنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.