خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسلمانان در معرض حمله و تعرض هستند

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از lamag.com، ادنا لکویز، دبیر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در شورای امور جامعه مسلمانان و برنده نشان افتخار زنان در سال ۲۰۱۵ که از وی به سخنگوی زنان مسلمان در آمریکا نیز تعبیر می شود، در مصاحبه‌ای با خبرنگاران، نظرات خود را درباره دیدگاه‌ جامعه به زنان مسلمان آمریکا و قدرت شبکه‌های اجتماعی در زمینه اسلام‌هراسی در این کشور عنوان می‌کند.
دشمن در حیات خلوت ماست
او در پاسخ به سئوالی مربوط به دیدگاه جامعه به زنان مسلمان پس از حملات تروریستی اخیر در غرب می‌گوید: اوضاع از هر زمان دیگری بدتر است و عملا دشمن در حیاط خلوت ماست و در وضعیتی سیاسی قرار گرفته‌ایم که پیش از این نیز بسیار وخیم بود. در شرایطی هستیم که مردم از بعضی مسلمانان دیوانه ترسیده‌اند و مسلمانان در ترس از دیوانه‌های دیگری بسر می‌برند و مدام باید حواسشان جمع باشد.
لکویز سپس در پاسخ به سئوالی درباره استراتژی‌های موثر در این باره گفت: ما باید داستان مسلمانان آمریکایی میانه‌رو را برای مردم روایت کنیم تا آن‌ها شناخت درستی از ما پیدا کنند. امروزه چهره مسلمانان در رسانه‌ها و شبکه‌های خبری بسیاری دیده می‌شوند. متاسفانه در مواقعی که چنین حوادثی پیش می‌آید همیشه درباره مسلمانان حرف زده می‌شود و کسی از آن‌ها اصل ماجرا را نمی‌پرسد. ما باید به روشی پویا، روایت خود را از ماجرا برای کسانی که کنجکاو هستند، بگوییم و به این طریق با اسلام‌هراسی مبارزه کنیم. به نظر من در وضعیت کنونی موثرترین شیوه برای مقابله با اسلام‌هراسی شبکه‌های اجتماعی هستند. برای مثال خشم عمومی در این شبکه‌ها علیه سخنان دونالد ترامپ و فاشیست خواندن او از طرف اجتماع حرکت بسیار مثبتی بود.
مسلمانان در معرض حمله و تعرض هستند
او سپس درباره حملات اسلام‌هراسانه در آمریکا گفت: خوشبختانه مرکز اسلامی ما در جنوب کالیفرنیا جامعه دوستانه و خوبی دارد و در پی حملات تروریستی، دوستان ما با ادیان مختلف برای حمایت مسلمانان جلوی مسجد جمع شدند. اما متاسفانه نقاط دیگر آمریکا به این خوش‌شانسی نبوده‌اند. برای مثال در دره کوچلا در جنوب کالیفرنیا به سمت مسجد کوکتل مولوتوف پرت کرده‌اند یا در تگزاس مساجد را آتش زدند. مسلمانان در معرض حمله و تعرض هستند و حتی حملاتی علیه سیک‌های آمریکا رخ داده، درحالی که آن‌ها حتی مسلمان هم نیستند. می‌تواند نتیجه گرفت که اسلام‌هراسان اغلب از روی نادانی عمل می‌کنند.
بهترین روش برای شناخت مسلمانان، گفتمان میان ادیان است
او سپس در پیام نهایی رو به مردم آمریکا گفت: ما مسلمانان هم مانند سایر مردم به فکر امنیت و سلامت خانواده خود هستیم و به نظرم در زمانه خطیر کنونی احساسات و منافع مشترک، ما را به همدیگر نزدیک می‌کند و هر چه بیشتر در کنار هم بایستیم، قدرتمندتر می‌شویم. ۷۰ درصد مردم آمریکا هیچ مسلمانی را از نزدیک ندیده‌اند و بهترین روش برای شناخت مسلمانان، گفتمان میان ادیان از طرق مختلف است. گام شماره یک گفتگو با مردم است. زیرا دیدگاه درست مردم از اسلام و مسلمانان زمانی ایجاد می‌شود که آن‌ها مسلمانان را بشناسند.
به امید اینکه در ادامه انتخابات ریاست جمهوری شاهد غلبه صدای مثبت باشیم و نفرت را آنگونه که هست تعبیر کنیم. بیش از این شاهد به خطر افتادن ارزش‌های آمریکایی در خصوص برابری و احترام بدون در نظر گرفتن نژاد، دین و فاکتورهای دیگر نباشیم. زیرا می‌دانم که چنین عملکردهایی می‌تواند تاثیرات ناگواری داخلی و خارجی زیادی در جامعه و در قلب‌های ما برجای بگذارد.
منبع: حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.