خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انتشار کتاب «محمد در عصر دیجیتال» از سوی دانشگاه تگزاس / عکس

به گزارش ادیان نیوز، انتشارات دانشگاه تگزاس آمریکا به تازگی کتابی با عنوان «محمد در عصر دیجیتال» به قلم خانم رقیه یاسمین خان استادیار مطالعات اسلامی در دانشگاه کلرمونت ایالت کالیفرنیای آمریکا منتشر کرده که شامل مجموعه‌ای از مقالات دانشمندان مختلف علوم دینی در رابطه با چگونگی تغییر چهره جهانی اسلام در شرایط عصر رسانه‌های دیجیتال است.
قرن بیست و یکم تاکنون شاهد گسترش موج وسیعی از اطلاعات غلط درباره اسلام، حضرت محمد (ص) و پیروانش بوده است. این مسأله تا حدی زیادی با این حقیقت مرتبط می باشد که حملات مرگبار یازده سپتامبر تقریبا مصادف با آغاز شکوفایی «عصر دیجیتال» بود و این مسأله نقش عظیمی در شیوع بی حد و حصر اکاذیب درباره اسلام و مسلمانان داشت.
در کتاب «محمد در عصر دیجیتال» رقیه یاسمین خان مجموعه‌ای از مقالاتی را که درباره تأثیر متقابل عصر دیجیتال و اسلام بر همدیگر نوشته شده است گردآوری کرده است. در این مقالات، حضرت محمد (ص) و اصول بنیادی اسلام به عنوان نقاط کانونی بحث درباره این موضوع که عصر دیجیتال (و جلوه‌های آن مانند شبکه‌های اجتماعی و غیره) چه تأثیری بر اسلام داشته و نیز چگونه از اسلام تأثیر پذیرفته، نظر گرفته شده‌اند.
در مقالات مذکور، دانشمندان و صاحب‌نظران شاخه‌های مختلف علمی به موضوعاتی از قبیل موارد ذیل پرداخته شده است:
•        کاریکاتورهای موهن نشریه دانمارکی (که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد) و فیلم اسلام‌ستیزانه «بی‌گناهی مسلمانان» (انتشار در سال ۲۰۱۲) که به اعتقاد برخی، محرک اصلی حمله به کنسولگری ایالات متحده در بنغازی لیبی بود
•        امکان مطالعه منابع اسلامی به روش‌های جدید به خاطر دیجیتالی شدن متون قدیمی
•        چگونگی معرفی همسران پیامبر اسلام(ص) در منابع مختلف اینترنتی
•        تصویر حضرت محمد (ص) به عنوان یک جنگاور دلیر و یک پیام‌آور صلح در آن واحد
این مطالعات به روشن شدن نقش اینترنت در مسائل مربوط به اسلام و مسلمانان در جهان امروز کمک می‌کند.
منبع: حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.