خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جوانان عربی از ائتلاف های ضد داعش نا امید شده اند

به گزارش ادیان نیوز، خانم تینا جورتیک مسئول هماهنگی روابط اروپایی با کشورهای دریای مدیترانه با عباس شومان نماینده الازهر دیدار کرد.
شومان در این دیدار گفت: دلایل انتشار تروریسم در جهان نیاز به توضیح ندارد و از سویی خاور میانه و منطقه عربی نیز از مشکلات زیادی رنج می برد و جوانان عربی ظلم موجود در منطقه را احساس می کنند و اعتماد خود را به موضع گیری های کشورهای بزرگ از دست داده اند.
وی افزود: جوانان عربی به سیاست های یک بام و دو هوای غربی ها در برخورد با تروریسم پی برده اند و شاهد جانبداری آنها از تروریسم صهیونیستی در منطقه هستند و فقط زمانی با تروریسم مبارزه می کنند که سودی برای آنها داشت باشد و زمانی که نوبت به فلسطین رسید مساله فرق می کند و صدایی از آنها بلند نمی شود.
نماینده الازهر ادامه داد: جوانان عربی همچنین می دانند که برخی پول های هنگفت برای ویرانی عراق، سوریه، لیبی و یمن خرج می شود در حالی که اگر این پول ها برای بهبود زندگی ملت ها خرج می شد، بسیاری از مشکلات حل می شد و شما باید مطمئن باشید پولی که برای حمایت از مبلغان اسلامی خرج می کنید، به دست مبلغان افراطی نمی رسد.
وی افزود: جوانان عربی همچنین به ائتلاف هایی که برای از بین بردن داعش تشکیل می شود نا امید شده اند چون می بینند داعش روز به روز در حال انتشار و قدرت گرفتن است و هواپیماهای ائتلاف ها به جای حمله به داعش، به آنها سلاح می رساند و داعش نیز پول ها و ثروت ها و امکانات زیادی در اختیار دارند که معلوم نیست از کجا آمده است.دیدار دکتر تری رمبو مدیر مرکز پژوهش های سیاسی پاریس با عباس شومان نماینده الازهر
نیروی نظامی به تنهایی نمی تواند هیچ مشکلی را حل کند
همچنین دکتر تری رمبو مدیر مرکز پژوهش های سیاسی پاریس با عباس شومان نماینده الازهر دیدار کرد.
عباس شومان در این دیدار گفت: بسیاری از مشکلات امروز جهان جز از راه گفتگو حل نمی شود و برای همه روشن شده که نیروی نظامی به تنهایی نمی تواند هیچ مشکلی را حل کند.
وی افزود: همه باید به اهمیت گفتگو و مذاکره و تفاهم و تعدد فرهنگ ها پی ببرند و پشت میز مذاکرده بنشینند بدون اینکه بخواهند نظر خود را به دیگران تحمیل کنند و هرکس از نظر خود دفاع کند تا به تفاهم برسند و هرکس به اعتقاد دیگران احترام بگذارد.
شومان در مورد احتمال گفتگوی الازهر با واتیکان گفت: پاپ کنونی مواضعی در تشویق به گفتگو بر اساس ارزش های مشترک دارد که قابل تقدیر است.
منبع: حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.