خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تحریف اسلام و گسترش نفرت انگیزی فرقه ای

به گزارش ادیان نیوز، “فواد معصوم” روز یکشنبه در جمع نمایندگان پارلمان های عربی و اسلامی که رییس مجلس جمهوری اسلامی ایران نیز در آن حضور دارد، گفت: داعش در عصر حاضر بزرگترین چالش جهان است که ضرورت دارد برای مقابله با آن، ابتکار عمل از دست تروریست ها و تکفیری ها گرفته شود.
رییس جمهور عراق خاطر نشان کرد که برای پایان دادن به تروریسم داعش و افراط گرایی بایستی خالصانه کشورها با همدیگر همکاری کنند.وی داشتن روحیه بخشش و تحمل ورزی را از ضروریات این جنگ خواند و ادامه داد: رسیدن به صلح و آرامش بدون دانش و بخشش و تحمل ورزی و دادن فضای بیشتر به آزادی امکان پذیر نیست.
معصوم تاکید کرد: در این عصر که عصر فناوری می باشد ضروری است تا مسلمانان بین همدیگر به توافق نظر برسند، زیرا اکنون اسلام در معرض تحریف قرار گرفته و فرقه گرایی و نفرت انگیزی بین خود مسلمانان و همچنین بین مسلمانان و اتباع دیگر ادیان گسترش یافته است.
وی اضافه کرد: درحال حاضر نیروهای نظامی عراق و مردم این کشور به جنگ خود علیه تروریسم ادامه می دهند، لیکن در این جنگ به حمایت های بیشتر کشورهای اسلامی و دیگر کشورهای جهان و ضرورت خشکاندن منابع مالی و جلوگیری از گسترش تروریسم نیازمند هستند.
به گفته رییس جمهور عراق، مردم و نیروهای نظامی عراق تنها در این جنگ از مرزهای خود دفاع نمی کنند بلکه به نمایندگی از کل جهان و منطقه این جنگ را پیش می برند.
یازدهمین اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی از روز چهارشنبه هفته گذشته در بغداد درحالی آغاز بکار کرده که کشورهای عربستان، قطر، امارات و بحرین از شرکت در آن خودداری کرده اند.
در این اجلاس ۴۰ کشور اسلامی از جمله ۱۶ کشور عرب حضور دارند و ۱۰ کشور نیز در سطح روسای مجالس خود در آن مشارکت کرده اند.
منبع: ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.