خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعتراض به حذف واحد «تربیت اسلامی» از آزمون مدارس موریتانی

به گزارش ادیان نیوز، تصمیم وزارت آموزش موریتانی برای حذف درس «تعلیم و تربیت اسلامی» از برنامه امتحانات مقطع دبیرستان این کشور نارضایتی مردم این کشور و اولیای دانش‌آموزان را در پی داشته است.
درس «تعلیم و تربیت اسلامی»، امسال در حالی از امتحانات دبیرستان‌های موریتانی حذف شده است که پیش از این معلمان و دانش‌آموزان این کشور، افزایش تأثیر نمره درس تربیت اسلامی در معدل کل دانش‌آموزان و افزایش ساعت‌های تدریس آن را خواستار شده بودند.
 
معلمان و دانش‌آموزان، افزایش ساعت تدریس تربیت اسلامی را به دلیل اهمیت این درس و تأثیر آن بر تربیت صحیح افراد در کشوری اسلامی مانند موریتانی، ضروری دانستند.
یسلم ولد محمد، دانش‌آموز موریتانیایی در این باره به «هافینگتون پست عربی» گفت: وزارت آموزش موریتانی در حالی درس تربیت اسلامی را از امتحانات مقطع دبیرستان حذف کرد که طبق تصمیم‌ سال گذشته این وزارت‌خانه قرار بود ساعات تدریس این درس افزایش یابد.
ولد محمد تصریح کرد: دانش‌آموزان دو رشته تجربی و ریاضی روز پنجشنبه، اول بهمن‌ماه، از حذف درس تربیت اسلامی از برنامه امتحانات پایان ترم خود شگفت‌زده شدند؛ زیرا هیچ اطلاع‌رسانی در این زمینه صورت نگرفته بود.
به گفته وی، این اقدام وزارت آموزش موریتانی گامی در جهت تحریک‌ دانش‌آموزان، معلمان و مردم این کشور است.
دولت موریتانی پیش از این نیز اقدام به تعطیلی برخی مدارس و مؤسسات قرآنی و مکتب‌خانه‌های قرآنی این کشور به بهانه نداشتن مجوز و مبارزه با تروریسم،کرده بود که با اعتراض گسترده اقشار مختلف جامعه این کشور و علما، مبلغان و خطیبان دینی موریتانی مواجه شد.
منبع: رسا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.