خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تقاضای ۱۲کشور جهان برای تاسیس دانشگاه علوم قرآنی

به گزارش ادیان نیوز، از لرستان،حجت الاسلام محمد نقی، ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشکده علوم قرانی خرم آباد با اعلام این مطلب گفت:در کشورهایی از جمله آلمان، بلژیک، لبنان، افغانستان، پاکستان، عراق و…..زیر ساخت های لازم از جمله تامین فضای آموزشی بدون هزینه دولت در نظر گرفته شده و این نشان از استقبال فرهنگ قرآنی در جهان است.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۶۲ دانشکده علوم قرآنی با ۵هزار دانشجو در رشته های علوم قرآنی مقاطع کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد:به تازگی مجوز تاسیس دانشکده قرآنی برای شهرستان بم هم گرفته شده و این نشان دهنده استقبال مردم و گرایش انها به رشته های علوم قرآنی است.
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم قرانی کشور با تاکید بر اینکه امروز ائمه جمعه بهتر است در تریبون نماز جمعه مردم را به مشارکت و توسعه فرهنگ وقف در علوم قرآنی تشویق نمایند، خاطر نشان کرد:در راستای تقویت این امر بهتر است انجمن خیران و حامیان فرهنگ قرآن تشکیل شود.
حجت الاسلام نقی با اشاره به اینکه بیش از ۷۵ درصد فارغ التحصیلان رشته های علوم قرانی جذب بازار کار می شوند خاطر نشان کرد:در کنکور تحصیلات تکمیلی امسال نیز از بین ۵۰۰ پذیرفته شده تعداد ۳۰۰ نفر از فارغ التحصیلان علوم قرآنی بودند.
وی در پایان با تاکید بر توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه گفت:بی شک ترویج فرهنگ قرآنی و انس با این کتاب انسان ساز می تواند از هجوم جنگ نرم دشمن جلوگیری نماید.
منبع: خبرگزاری حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.