خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مراجع از رجعت طلاب و روحانیون به موطن خود حمایت کنند

به گزارش ادیان نیوز، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به موضوع عدم  هجرت طلاب از قم اشاره کردند و گفتند: یکی از مشکلات حوزه این است  برخی از روحانیون تا آخر عمر در حوزه می مانند؛ در حالی که نه محقق، نه مرجع ، نه مؤلف و نه استاد هستند و فقط به عنوان محصل به صورت مادام العمر در قم می مانند.
ایشان با تأکید بر اینکه نباید شهرستان ها خالی بمانند، اظهار داشتند: امروز غالب شهرستان ها از علمای بزرگ خالی است؛ حوزه های علمیه کمبود استاد دارند؛ بسیاری از مساجد خالی از امام جماعت است؛ در حالی که  طلاب و روحانیون در قم تراکم داشته و مانده اند.
این مرجع تقلید ابراز داشتند: طلاب و روحانیون باید بنشینند و فکر کنند که آیه «نفر» چه دستوری به ما داده است.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این مطلب که آیه «نفر» از صدر اسلام شعار مسلمانان بوده است، خاطرنشان ساختند: طلاب و روحانیون باید بیاموزند و به شهرهای خود بازگردند تا مردم را هدایت کرده و جامعه بدون سرپرست نماند.
این مفسر قرآن کریم تصریح کردند: وقتی شهرستان ها خالی از روحانی باشد، جنود شیطان حمله کرده؛ مراکز فساد ایجاد شده و عرفان های کاذب موج خواهد زد.
این استاد درس خارج حوزه یادآور شدند: ممکن است این مطلب ما باب طبع برخی نباشد؛ ولی ما باید حق را بگوییم و این کار را انجام خواهیم داد.
معظم له با تأکید بر اینکه طلاب باید برای خود برنامه ریزی داشته باشند، اظهار داشتند: انسان باید پیش خود حساب و کتاب کند که در این حوزه چه خدمتی می تواند انجام دهد و بر اساس آن برنامه ریزی داشته باشد و اگر می داند که دیگر ماندن او فایده ای ندارد، به شهر خود بازگشته و شخصیتی مثمر ثمر برای مردم دیار خود باشد.
ایشان یکی از دغدغه های عدم رجعت طلاب و روحانیون را قطع شدن شهریه آنان دانستند و گفتند: بنده طرحی داشته و به آن عمل می کنم و امیدوارم بقیه بزرگوارن نیز این طرح را مطالعه کرده و به آن عمل کنند.
این مرجع تقلید ادامه دادند: مراجع عظام تقلید باید متحد شوند که طلاب و روحانیون را به شهرستان ها فرستاده و حتی شهریه بیشتری به آنان پرداخت نمایند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشتند: دفتر ما شهریه روحانیون طرح هجرت  و اساتید شهرستان ها را قطع نمی کند؛ بلکه در برخی از شهرها شهریه بیشتری نیز پرداخت می کنیم.
این مفسر قرآن کریم خاطرنشان ساختند: اگر حوزه به کانون فعالیت فراگیر تبدیل شده و اشخاص نقش آفرین به شهرهای خود بازگشته و شهریه آنان نیز قطع نشود، شاهد تحولات مناسبی خواهیم بود.
این استاد درس خارج حوزه با تأکید بر اینکه ما باید مرزهای کشور اسلام را قوی کنیم، تصریح کردند: اسلام فقط قم نیست و ساکنان کشور اسلام، فقط قمی ها نیستند؛ بلکه مردم تمام شهرستان ها این حق را دارند که روحانی عالم داشته باشند.
منبع: حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.