خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خداحافظی بیش از ۱۲۰ هزار کشیش از کلیسا

به گزارش ادیان نیوز، آمار کشیشانی که کلیسای کاتولیک را ترک می‌کنند، رو به افزایش هستند. در ایالات متحده آمریکا در حدود ۴۱۵۰۰ کشیش و مقامات کلیسایی وجود دارند و حداقل ۲۵ هزار کشیش در طی ۶۰ سال گذشته از مقام خود استعفا داده‌اند. در سراسر جهان بیش از ۱۲۰ هزار نفر از مقام کشیش کناره‌گیری کرده‌اند. علت کناره‌گیری آن‌ها عدم آزادی آن‌ها در داشتن یک زندگی نرمال بوده است. این کشیشان معتقدند که کلیسا به آن‌ها اجازه یک زندگی طبیعی – آن‌گونه که خداوند برای آن‌ها در نظر گرفته است- نمی‌دهد. در حالی که خداوند زن و مرد را متمایل به یکدیگر و وسیله تکامل مرد و زن قرار داده و برای ادامه نسل بشر قانون ازدواج را وضع کرده است. رابطه زن و مرد یک رابطه عقلانی و دینی است ولی کلیسا این امر را به کشیشان اجازه نمی‌دهد. آن‌ها خواستار این هستند که کلیسا با بازنگری در اعتقادات خود، مسیر زندگی طبیعی را برای کشیشان باز کند.[۱]
اما کلیسای کاتولیک، تجرد را یک موهب الهی می‌داند که خداوند به کلیسای کاتولیک هدیه داده است. کاردینال پی‌یترو پارولین (Pietro Parolin)، نخست وزیر واتیکان در مصاحبه‌ای بیان می‌دارد: «تجرد یک موهبت الهی است و دلیل رسوایی‌های جنسی کشیشان نیست، بلکه علت رسوایی‌ها، ضعف شخصی، بدخواهی، فقدان تربیت و عدم تشخیص است»[۲].
اما اینکه کلیسای کاتولیک تجرد را هدیه الهی می‌داند، در گفته‌های هیچ یک از انبیاء الهی در کتاب مقدس از جمله حضرت عیسی (علیه السلام) وجود ندارد. عیسی مسیح در مورد ازدواج می‌فرماید: «و امّا در آغاز آفرینش، پروردگار، آنها را به صورت مرد و زن آفرید. از این رو، مرد باید پدر و مادرش را ترک کند تا به همسرش بپیوندد و هر دو، یک تن شوند. از آن به بعد، آن‌ها نه دو تن، که یکی هستند. پس آنچه را که خدا به هم رسانده است، کسی حق ندارد جدا کند»[۳].
تنها پولس است که تجرد را ترجیح می‌دهد: «ای کاش همه می توانستند مانند من مجرّد بمانند؛ ولی ما همه مانند هم نیستیم. خدا به هر کس نعمتی بخشیده است. نعمت هر کس با دیگری متفاوت است. پس به آنانی که هنوز ازدواج نکرده‌اند و نیز به بیوه زنان می‌گویم که بهتر است اگر می توانند مثل من مجرّد بمانند؛ امّا اگر نمی‌توانند بر امیال خود مسلّط باشند، بهتر است که ازدواج کنند، زیرا ازدواج کردن، بهتر است از سوختن در آتش شهوت»[۴].
پی‌نوشت‌:
[۱]. CURA PERSONALIS: A COURSE IN MEDICAL MIRACLES: EMBRACING OUR WHOLE IDENTITY IN BECOMING FULLY EFFECTIVE HEALERS, Antonia C Johns, Friesen Press, 2013.‎ P.‎ ۳۴.‎ From books.google.com (link is external)
[۲]. ان بی سی نیوز، برای دیدن متن مصاحبه کلیک کنید… (link is external)
[۳]. انجیل متی ۱۹: ۵-۶.
[۴]. رساله اول پولس به قرنتیان ۷: ۷-۹.
منبع: ادیان نت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.