خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کنفرانس جهانی «صلح بودایی» در میانمار برگزار شد

به گزارش ادیان نیوز، کنفرانس جهانی صلح بودایی با عنوان اصلی «صلح و خرد» و با حضور نمایندگانی از مراجع عالی بودایی و رهبران و اندیشمندان ادیان جهان از جمله حجت‌الاسلام و المسلمین نواب، طی روزهای دوم تا چهارم بهمن، به میزبانی آکادمی بین‌المللی بودایی سیتاگو در میانمار برگزار شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین نواب، در این کنفرانس، ضمن ارائه مقاله‌ای با عنوان «نقش ادیان در صلح انفسی و آفاقی» به سخنرانی پرداخت.
آکادمی بین‌المللی بودایی سیتاگو، هدف از برگزاری این کنفرانس جهانی را اشاعه صلح باطنی و صلح بیرونی و حراست از سنت ۲ هزار و ۶۰۰ ساله صلح اعلام کرده و این کنفرانس را به‌ منظور تبادل آرا و تجربیات در حراست از صلح، برگزار می‌کند.
در کنفرانس جهانی صلح بودایی که با سخنرانی تین سین، رییس جمهور میانمار آغاز شد، اندیشمندانی از ۶۰ کشور جهان از جمله سریلانکا، تایلند، بنگلادش، استرالیا، آفریقای جنوبی، نپال، هند، اندونزی، مالزی، تایوان، روآندا، ویتنام، سوئد، نروژ، ویتنام، انگلیس، آمریکا، مکزیک، کلمبیا، ونزوئلا، نیکاراگوئه، مصر، اتریش و کره حضور داشتند.
همچنین ابوذر ابراهیمی‌ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز به عنوان میهمان ویژه و به دعوت آشین نیانسارا، رییس آکادمی بین‌المللی بودایی سیتاگو در این کنفرانس حضور داشت و در مراسم افتتاحیه به ایراد سخنرانی پرداخت.
گفتنی است نخستین دور از گفت‌وگوی چندجانبه میان اسلام و بودیسم با حضور رهبران و اندیشمندان عالیرتبه بودایی از کشورهای سریلانکا، میانمار و تایلند، به همراه‌اندیشمندان کشورمان با عنوان «همکاری مسلمانان و بوداییان برای مقابله با خشونت و افراط‌گرایی» دی ماه سال ۱۳۹۳ با همکاری دانشگاه ادیان و مذاهب و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.