خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تشکیل کمیته ضد تروریسم با مشارکت علمای شیعه و سنی

به گزارش ادیان نیوز، تجمع علمای مسلمان لبنان جنایت تروریستی حمله به نماز جمعه شیعیان در الاحساء عربستان را به شدت محکوم و اعلام کرد: این اقدام جنایتکارانه از سوی تکفیری‌ها که نمازگزاران را در خانه خدا و در یکی از بزرگ‌ترین روزهای الهی مورد هدف قرار دادند، نشان‌دهنده خروج این جماعت از دین و ارزش‌های انسانی است.
 
این تشکل لبنانی تأکید کرد: جنایتکارانی که به این اقدام بزدلانه دست زدند از سوی سازمان‌های دینی مورد حمایت عربستان سعودی، تحریک شده‌اند؛ بنابراین دولت عربستان باید مواضع روشنی علیه این شیوه‌ها اتخاذ کند تا این روند تخریبکارانه در عربستان پایان یابد.
 
علمای مسلمان لبنان، بازداشت عاملان این جنایت را کافی ندانسته و تأکید کردند که اگر مدارس مروج فتنه و شیوه‌های تکفیر بسته نشوند چنین جنایت‌هایی ادامه خواهد یافت.
 
آنان ادامه دادند: علمای عربستان باید مواضع خود را به صورت علنی از این جنایت‌ها و عاملان آن اعلام کنند و پاسخ دهند آیا این جنایت‌ها شرعا حرام است یا نه؟ و این جنایتکاران شهدا محسوب می‌شوند یا نه؟
 
تجمع علمای مسلمان لبنان با اشاره به اینکه سکوت در قبال این جنایت‌ها مشارکت در آنها به شمار می‌آید، اعلام کرد: حوزه‌های علمیه قم و نجف اشرف و علمای الازهر و عربستان باید وظیفه شرعی خود را در قبال این جنایت‌ها انجام دهند، از آنها می‌خواهیم دور هم جمع شده و مواضع مشترکی اتخاذ کنند. این سازمان‌های اسلامی باید معاهده شرف اسلامی به امضا برسانند که طی آن هرگونه تعرض به پیروان و مقدسات مذاهب حرام باشد.
 
این تجمع در پایان تأکید کرد: از ساکنان منطقه الاحساء می‌خواهیم در قبال این جنایت حکیمانه و مدبرانه عمل کرده و در فتنه‌ای که این جنایتکاران برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند، گرفتار نشوند. 
منبع: آران نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.