خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

باید جامعه را از مرگ معنوی نجات داد

به گزارش ادیان نیوز، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از اساتید منتخب دانشگاه های سراسر کشور و صاحب نظر در حوزه جنگ نرم، با اشاره به نزدیکی ایام دهه فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، باید بیش از گذشته جامعه را با ارزش های انقلاب به ویژه ارزش علم و جایگاه حوزه و دانشگاه به عنوان قطب و ستون فرهنگی جامعه آشنا کنیم.
او اظهار داشت: خدا به وسیله قرآن و ائمه اطهار علیهم السلام، یک خیمه بر پا کرده است که از آن به «بنیان مرصوص» نام برده می شود. نقش دانشمندان و فرهیختگان جامعه که در این خیمه قرار گرفته اند نقش ستون و تکیه گاه است همانگونه که تعبیر امام علی علیه السلام جامعه فرهیخته و توده مردم ستون دین هستند.
آیت الله جوادی آملی به نقش فرهیختگان و عالمان در هدایت جامعه به سوی اهداف الهی اشاره کرد و گفت: اساتید دانشگاه ها در حقیقت مفسر کلمات تکوین خداوند هستند و رسالت حقیقی آنها این است که مروج این تفکر وحیانی باشند که انسان با مرگ نمی پوسد بلکه از پوست به در می آید، برای مومن هیچ لذتی بالاتر از لذت مرگ نیست لذا ما مهاجریم و حقیقت انسان مهاجر بودن است و این مسافر به ره توشه نیازمند است.
او تاکید کرد: جهل علمی و جهالت عملی مرگ حقیقی است لذا باید جامعه را از مرگ معنوی نجات داد و او را به سمت حیات ابدی رهنمون ساخت؛ ما باید خیمه ای برپا کنیم که هیچ چیز او را از بین نبرد.
این مرجع تقلید خاطرنشان ساخت: هنر بسیجیان به ویژه اساتید بسیجی آن است که ستون دین باشند و همه آحاد جامعه را زیر این ستون جمع کنند؛ اگر مردم مانند اول انقلاب دین را حفظ کنند این کشور تا ظهور صاحبش از هر خطری مصون خواهد ماند.
او به نقش جوانان در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: جوانان امانت های الهی در نزد ما هستند که باید آنها را به درستی پروراند و به آنها آموخت که می توان به گونه ای زندگی کرد که در هنگام مرگ، ائمه اطهار علیهم السلام بر بالین ما حاضر شوند.
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.