خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رنج فلسطینیان در زمستان سرد غزه / تصاویر

به گزارش ادیان نیوز، ساکنان نوار غزه که تابستان ۲۰۱۴ صحنه حملات مرگبار و ویرانگر رژیم اسرائیل بودند، با فرا رسیدن فصل سرد زمستان، با مشکلاتی دو چندان روبرو شده‌اند.
بسیاری از ساکنان نوار غزه پس از آنکه خانه‌هایشان در حملات رژیم اسرائیل تخریب شد، اکنون مجبور هستند در خانه‌های موقت فلزی زندگی کنند و نبود امکانات ازجمله تجهیزات گرمایشی، موجب شده است تا سرمای زمستان بیش از گذشته بر آنان تأثیر گذارد.
عزه النجار، مادر دو کودک دو ساله و شش ماهه فلسطینی که در خانه‌های موقت فلزی زندگی می‌کند، مجبور است برای گرم نگه داشتن کودکانش، آنها را بین چند پتو بپیچد.
این مادر ۲۴ ساله گفت: «سرما بر رنج مردم غزه افزوده است.»
وی افزود: «پسرم مشکلات تنفسی دارد و با سرمای هوا، شرایط جسمانی‌اش وخیم‌تر شده است.»
وی گفت: «اینجا برق، آب، مواد غذایی و گاز وجود ندارد و حتی چوب برای گرم کردن خود به ندرت پیدا می‌شود.»
این خانواده پس از آنکه خانه‌شان در حملات تابستان ۲۰۱۴ تخریب شد، مجبور شدند در خانه فلزی موقت سه متر در پنج متر در خان یونس در جنوب نوار غزه به زندگی خود ادامه دهند.
شرایط زندگی در خانه‌های موقت در نوار غزه به حدی وخیم است که حتی با بارش باران، گل و لای وارد این خانه‌ها می‌شود و زندگی برای ساکنان را سخت‌تر می‌کند.
اسرائیل از سال ۲۰۰۷ نوار غزه را تحت محاصره قرار داده و شرایط زندگی را برای ۱٫۸ میلیون نفر ساکنان این منطقه بسیار سخت کرده است.
بر اساس اعلام بانک جهانی، نرخ بیکاری در نوار غزه به ۴۵ درصد رسیده است.
اسرائیل در ۵۰ روز تجاوز تابستان ۲۰۱۴ به نوار غزه علاوه بر تخریب زیرساخت‌های این منطقه و از بین بردن شمار زیادی از خانه‌های مسکونی، حدود ۲۲۰۰ فلسطینی را کشت و هزاران نفر را زخمی کرد.

منبع: ابنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.