خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ناپدید شدن هزاران کودک پناهجو در اروپا

به گزارش ادیان نیوز، با وجود سرمای شدید زمستان اروپا اما هر روز هزاران نفر پناهجو که از داعش گریخته‌اند با هزار امید و آرزو با پشت سرگذاشتن خطرها خود را به قاره سبز می‌رسانند غافل از اینکه نه تنها هیچ کس در اروپا انتظار آنها را نمی‌کشد بلکه مدعیان حقوق بشر اروپا را به جهنمی برای این آوارگان تبدیل کرده‌اند.
به گفته مقامات اروپا بحران پناهجویان مهمترین بحران اتحادیه اروپا در سال جاری میلادی است و اگر فکری به حال آن نشود اتحادیه اروپا با خطر فروپاشی «جدی» روبرو خواهد شد. بسیاری از کشورهای اروپایی نیز از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون تدابیر شدیدی را با هدف محدود کردن تردد پناهجویان از مرزها اتخاذ کرده‌اند. برخی کشورهای اروپایی به فکر اخراج پناهجویان افتاده‌اند. وزارت کشور اتریش اعلام کرده این کشور برای اخراج ۵۰ هزار پناهجو در یک مدت زمانی سه ساله، برنامه‌ریزی کرده است. هفته گذشته نیز سوئد اعلام کرد، ۸۰ هزار پناهجو را اخراج خواهد کرد. فنلاند نیز اعلام کرده، هزاران پناهجو را اخراج خواهد کرد. آلمان نیز از پناهجویان برای جاسوسی استفاده می‌کند. پلیس سوئد نیز روز شنبه از حمله ده‌ها فرد نقاب‌دار به گروهی از پناهجویان در مرکز استکهلم پایتخت این کشور خبر داد.
«فراوک پتری» رهبر حزب افراطی و دست راستی «ای اف دی» آلمان نیز در اظهاراتی نژادپرستانه گفته است در صورت نیاز باید پناهجویان را کشت!
وی گفته است: «برلین باید از طریق توافق با همسایگان مثل اتریش جلوی نفوذ مهاجران را بگیرد و یا مرزهای خارجی اتحادیه اروپا را مسدود کند. نباید از بازگرداندن مهاجران خجالت بکشیم و باید کنترل مرزها را افزایش دهیم و در صورت نیاز برای مقابله با ورود مهاجران به سمت آنها تیراندازی کنیم.» روز شنبه نیز آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هم گفته بود که پناهجویان سوری و عراقی به محض فروکش کردن بحران در کشورهایشان به خانه‌های خود بازگردانده خواهند شد.
  اخراج و تهدید تحقیر اما تنها یک روی سکه است به تازگی گزارش‌های تکان‌دهنده‌ای از تجارت هزاران کودک پناهجو توسط باندهای تبهکار منتشر شده است. در همین ارتباط پلیس اروپا (یورو پل) اعلام کرده که حداقل ۱۰ هزار پناهجوی کودک پس از ورود به قاره اروپا گم شده‌اند و اطلاعی از سرنوشت آنان در دست نیست!
به گفته مقامات این نهاد امنیتی اروپا، بیم آن می‌رود که بسیاری از این پناهجویان کم سن و سال گرفتار باندهای سازمان یافته قاچاق انسان شده باشند. یک مقام ارشد یوروپل روز یکشنبه به نشریه «آبزرور» انگلیس گفته: «باندهای تبهکار اروپا پناهجویان کم سن و سال را به منظور سوءاستفاده‌های جنسی و بردگی هدف قرار می‌دهند.»
به نوشته آبزرور در ماه اکتبر (مهر- آبان) فاش شد که حدود هزار پناهجوی خردسال پس از ورود به شهر بندری «ترلبورگ» در جنوب سوئد، ناپدید شده‌اند. همچنین در گزارش دیگری که هفته گذشته از سوئد منتشر شد، هشدار داده شده که بسیاری از پناهجویان خردسال و بدون همراه، ناپدید هستند و اطلاعی از سرنوشت آنان در دست نیست. این نشریه انگلیسی افزود: «در انگلیس هم تعداد کودکان پناهجویی که بلافاصله پس از ورود به این کشور ناپدید شده‌اند طی یک سال گذشته، دو برابر شده است.»
بر اساس آمارهای منتشره بیش از یک میلیون پناهجو در سال ۲۰۱۵ میلادی وارد اروپا شدند و هزاران نفر دیگر نیز در راه رسیدن به اروپا جان خود را از دست داده یا مجروح شده‌اند.
تمام این فشارها و جنایت‌ها در حالی رخ می‌دهد که غرب همواره مدعی دفاع از حقوق بشر بوده و بسیاری از کشورها را به دلیل اعدام، قاچاقچیان مواد مخدر و قاتلان مردم، تحت فشار قرار می‌دهد. چندی پیش یکی از کشورهای اروپایی قانونی را تصویب کرد که براساس آن می‌توان اموال و دارایی‌های پناهجویان را مصادره کرد!
منبع: ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.