خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ادیان الهی باید برای مقابله با گروه های افراطی متحد شوند

به گزارش ادیان نیوز، حضرت آیت الله مکارم شیرازی شامگاه شنبه در دیدار با کاردینال پیتر تورکسون رئیس شورای پاپی صلح و عدالت واتیکان که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، با ابراز خوشبختی از تقویت روابط حوزه علمیه قم و واتیکان، اظهار داشتند: امیدواریم این دیدارها دریچه ای برای حل مشکل جهان بشریت از سوی رهبران ادیان الهی باشد.
ایشان در ادامه به مشکلات امروز دنیا اشاره داشتند و تصریح کردند: جنگ ها، اختلافات، مفاسد اخلاقی، مشکلان اقتصادی و سیاسی از مهم ترین مشکلات دنیای امروز هستند که همکاری ادیان می تواند در رفع آنها موثر باشد.
معظم له با اشاره به سفر چندسال قبل جناب کاردینال توران به قم، گفتند: ایشان در این سفر، درباره حوزه علمیه قم تحقیقاتی کردند و شرایط حوزه علمیه برای ایشان اعجاب آفرین و مایه خوشحالی بود.
این مرجع تقلید تصریح کردند: مدتی بعد از سفر جناب کاردینال توران، جناب پاپ از علمای ادیان خواستند موضع خود را در مقابل تکفیری ها روشن کنند و ما نامه ای خطاب به ایشان نگارش کردیم که موضع قوی و محکمی در مقابل جریان های تکفیری داریم و حاضر هستیم با هر تشکیلاتی که درباره جریان های تکفیری فعال باشد، همکاری کنیم که جناب پاپ از این مسئله تشکر کردند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: ارتباط ما با واتیکان تازگی ندارد و امیدواریم با افزایش رفت و آمدها، شاهد تداوم ارتباطات و نزدیکی حوزه علمیه قم و واتیکان باشیم.
ایشان با اشاره به برگزاری دو کنگره خطر جریان های تکفیری در قم، گفتند: سال گذشته علمای اسلام و امسال سفرای کشورهای اسلامی در این کنگره حضور داشتند و در این اجلاسیه تاکید شد که باید تلاش کرد تا جوانان مسلمان فریب جریان های تکفیری را نخورند و ریشه اعتقادی این جریانات سوزانده شود.
معظم له افزودند: بنده نیز در این کنگره تاکید کردم تنها از طریق نظامی و سیاسی نمی توان به مقابله با این جریان ها پرداخت، بلکه باید از نظر اعتقادی و منطقی و فرهنگی ریشه تکفیر را سوزاند تا دنیا از شر این خطر بزرگ نجات یابد. 
این مرجع تقلید در ادامه تصریح کردند: ما خوشحال هستیم که واتیکان به مسئله صلح و عدالت اهمیت می دهد و وزارتخانه ای را تحت این عنوان تشکیل داده است. 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به سه مشکل دنیای امروز که حوزه علمیه قم و واتیکان باید برای آنها تدابیری بیاندیشند، گفتند: الحاد و بی دینی، فاصله گرفتن از ادیان الهی و انکار ذات پاک الهی یکی از مشکلات مهم دنیا محسوب می شود و  آزادی ناشروعی را به افراد می دهد تا غرق در انواع کارهای خلاف شوند. 
ایشان افزودند: دومین مشکل دنیای امروز، گروه های افراطی و تکفیری هستند که در دنیا سبب ناامنی مهمی شده اند و آتش هایی را روشن کرده اند که به سراسر دنیا خواهد رسید و باید ادیان برای رفع این مشکل، دست به دست یکدیگر دهند.
معظم له سومین مشکل دنیای امروز را گسترش مفاسد اخلاقی دانستند و گفتند: فضاهای مجازی روبه روز گسترده تر می شود، ما نمی خواهیم و نمی توانیم جلوی فضای مجازی را بگیریم اما تا جایی که می شود باید این فضاهای اجتماعی را اصلاح کرد تا تولید مفاسد اخلاقی نکنند.
این مرجع تقلید با اشاره به قدرت معارف دینی، ابراز داشتند: معارف ادیان الهی به قدری قوی هستند که می تواند مانع گسترش بسیاری از مفاسد اخلاقی شود.
این مفسر برجسته قرآن کریم در ادامه بر لزوم بررسی عوامل بی عدالتی در دنیا تاکید کردند و گفتند: باید در نشست های مشترک ادیان، این عوامل را بررسی کرد و به تبیین راهکارهای خروج از آن پرداخت.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی قوی و مستمر حرف اول را در دنیای امروز می زند، اظهار داشتند: ما خوشبختیم که واتیکان به این مسئله توجه دارد و در دنیای اسلام نیز شبکه های بسیاری در قالب رسانه رادیو، تلویزیون و سایت های مختلف فعالیت دارند.  
ایشان در پایان خطاب به کاردینال پیتر تورکسون گفتند: امیدوارم امروز، آخرین سفر شما به ایران نباشد و سلام حوزه علمیه قم را به جناب پاپ برسانید.
منبع: حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.