خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آتش زدن قرآن ها در مسجدی در الجزائر

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از شبکه خبری «البلاد»، یک فرد ناشناس، ۶ قرآن کریم را در مسجد «شیخ محمد البشیر الابراهیمی» بریکه الجزائر به آتش کشید و این اقدام باعث وحشت نمازگزاران و آسیب دیدن برخی از آن ها شد.
این حادثه هنگام نماز مغرب روز جمعه به وقوع پیوست. در آن هنگام نمازگزاران مشغول اقامه نماز بودند و این فرد ناشناس از فرصت سوء استفاده کرد و  به سمت کتابخانه رفت و آن جا را به آتش کشید و ۶ قرآن کریم را آتش زد. نمازگزاران پس از نماز متوجه بوی سوختگی شدند و بلافاصله به سمت بو رفتند و متوجه شدند که برخی قرآن ها آتش گرفته است و برخی سالم مانده است. امام جماعت مسجد از این حادثه تصویر گرفت و به مدیریت امور دینی و اسلامی الجزائر ارائه داد. شهروندان از این حادثه احساس نگرانی کردند و برخی گفتند که شاید این فرد مشکل روحی و روانی داشته است که دست به این اقدام شنیع زده است. تحقیقات پلیس پیرامون این حادثه همچنان ادامه دارد.
بریکه شهری در استان باتنه واقع در کشور الجزایر است که در شمال شرق این کشور واقع شده و مرکز استان باتنه است. در سال ۱۹۹۸ میلادی ۸۰ هزار نفر جمعیت داشته و جمعیت آن در سال ۲۰۰۵ میلادی به ۱۱۴هزار نفر رسیده ‌است.
منبع: شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.