خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تشرف نوه «نلسون ماندلا» به اسلام

به گزارش ادیان نیوز، شیخ «ابراهیم جبرائیل» رئیس پیشین شورای قضایی مسلمان در آفریقای جنوبی گفت «ماندلا ماندلا»  نوه «نلسون ماندلا» به دین مبین اسلام گرویده است.
جبرائیل در گفتگو با خبرگزاری فلسطینی معا گفت: وی ماه نوامبر ۲۰۱۵ میلادی به دین اسلام گرویده و این مسئله را تاکنون مخفی نگه داشته است.
وی افزود: نوه بزرگ خانواده ماندلا و عضو جمعیت ملی در این کشور است.
رئیس پیشین شورای قضایی مسلمان در آفریقای جنوبی ادامه داد: گرویدنش به اسلام مقدمه ای برای ازدواجش با یک دختر مسلمان مالایایی تبار به نام «رابعه کلارک» بود؛ وی با خانواده اش در شهر کیپ تاون واقع در جنوب این کشور سکونت دارند.
جبرائیل افزود: ازدواج «ماندلا ماندلا» با رابعه روز شنبه ششم فوریه ۲۰۱۶ میلادی براساس شریعت اسلام و آداب و رسوم اسلامی در کیپ تاون انجام شد.
گفتنی است، جمهوری فدرال آفریقای جنوبی حدود ۳۲ میلیون نفر سکنه دارد که که حدود یک میلیون مسلمان در آن زندگی می‌کنند. نخستین مسلمانان آفریقای جنوبی از دو منطقه ساحلی به ترانسوال آمدند؛ اولین گروه از مجمع الجزایر اندونزی و مالزی وارد دماغه امیدنیک شدند و سپس به این کشور آمدند و گروه دوم از شبه قاره هند و پاکستان وارد ناتال شدند. مسلمانان این کشور فعال و طرفدار حزب کنگره ملی آفریقا هستند و علیه نژادپرستی مبارزه می‌کنند. پیشینه تشیع در آفریقای جنوبی نیز به هفت قرن پیش بازمی‌گردد که شیخ محمدحسین غیب‌ شاه یا غریب‌ شاه پس از طی نه هزار کیلومتر مسیر آبی از هندوستان به شهر ژوهانسبورگ مهاجرت کرد و در این شهر شروع به تبلیغ اسلام و آموزه‌های شیعی کرد. در عصر حاضر، شیعیان بومی آفریقای جنوبی، طی سه دهه اخیر به این مذهب پیوسته‌اند. افزون بر آنها، شیعیانی از کشورهای پاکستان، کشمیر، لبنان و هند نیز به این کشور مهاجرت کرده‌اند. امروزه شیعیان بیشتر در کیپ تاون، ژوهانسبورگ، پرتوریا، کرونستاد، بلوم فونتین، پیترزبورگ، دوربان و پورت الیزابت حضور دارند. مسلمانان این کشور بیشتر در شهرهای کیپ تاون، دوربان، ژوهانسبورگ و پرتوریا سکونت دارند و اندکی از آنها از تمکن مالی و تحصیلات عالیه برخوردارند و نقش نسبتاً مهمی در صحنه سیاسی، اجتماعی و تا حدودی اقتصادی کشور ایفا می‌کنند.
منبع: شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.