خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مصادره قرآن‌های رنگی در «اسکندریه» مصر

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «بوابه‌ القاهره»، اداره امنیت استان «اسکندریه»، روز گذشته، ۱۹ بهمن‌ماه، ۴۷ نسخه قرآن رنگی را از کتابخانه‌های شهر «اسکندریه» مصادره کرد.
«نادر جنیدی»،‌ رئیس اداره امنیت استان اسکندریه و «شریف عبدالحمید»، مدیر اداره بازرسی امور کیفری این استان، دیروز همراه با تیمی، به بررسی آثار هنری و منشورات عرضه‌شده در بازار و همچنین، بازرسی برخی کتابخانه‌های این شهر اقدام کردند.
این اقدام اداره امنیت اسکندریه، پس از اظهارات اخیر «احمد الطیب»، شیخ الازهر، مبنی بر وجود نسخه‌هایی از قرآن‌ در بازار که دارای رنگ‌های نئونی(شبرنگ) هستند، صورت گرفت.
در همین راستا، اداره امنیت اسکندریه، تعدادی از کتابخانه‌های این شهر را نیز مورد بازرسی قرار داد که در نهایت، ۴۷ نسخه قرآن رنگی کشف و ضبط شد، در حاشیه این نسخه‌های قرآن، نقش‌ونگارهایی وجود دارد که شایسته این کتاب الهی نیست.
در بازرسی اداره امنیت اسکندریه همچنین، سه چاپخانه بدون مجوز و دو فروشگاه کتاب که اقدام به فروش کتاب‌های خارجی با مرجع ناشناس می‌کردند، پلمپ شدند و تمامی این مسائل صورت‌جلسه و برای ادامه تحقیقات به دادستانی ارائه شد.
یادآور می‌شود، انتشار قرآن‌های رنگی مزین به نقش و نگار و صفحات رنگی پیش از این در مصر جنجال‌آفرین و با اعتراض برخی علمای این کشور از جمله شیخ الازهر، علمای مرکز اسلامی الازهر و اعضای مجمع پژوهش‌های اسلامی مصر مواجه شد چراکه آن‌ها انتشار این قرآن‌ها را موهن به ساحت مقدس کلام وحی دانستند.
منبع: ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.