خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

قرآن مردم را به تلاش برای صلح ترغیب می کند

به گزارش ادیان نیوز، پایگاه اطلاع‌رسانی «المشاهیر» نوشت: «فردیناند لوییس آلسیندور جی.آر»، بسکتبالیست مشهور آمریکا که پس از تشرف به دین اسلام نام خود را به «کریم عبدالجبار» تغییر داد، گفت: قرآن کریم مردم را به تلاش برای تحقق صلح و انجام کارهای نیک و پسندیده که منجر به احترام متقابل می‌شود، ترغیب می‌کند.
عبدالجبار در گفت‌و‌گو با برنامه «GPC» شبکه «سی ان ان»، در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که برخی مغرضانه دین مبین اسلام را به دین خشونت توصیف و به نژادپرستی تحریک می‌کنند، گفت: برخی از این موضوعات که درباره اسلام گفته می‌شود، به مسائل تاریخی زمان پیامبر(ص) برمی‌گردد، درصورتی‌که اگر نسبت به این مسئله آگاه نباشی در تفسیر آیات قرآن به اشتباه خواهی افتاد».
اسطوره بسکتبال آمریکا عنوان کرد: هنگامی که دانشجوی دانشگاه «UCLA»(از معتبرترین دانشگاه‌های تحقیقاتی ـ عمومی آمریکا) بودم؛ پس از مطالعه زندگینامه «مالکوم ایکس»، رهبر مسلمان سیاهپوست آمریکا و فعال مسلمان حقوق بشر به تحقیق درباره دین مبین اسلام پرداختم. 
گفتنی است، فردیناند لوییس آلسیندور جی.آر، در ۱۶ آوریل ۱۹۴۷ در «منهتن» نیویورک به دنیا آمد، وی پس از پذیرفتن دین اسلام، نام خود را به «کریم عبدالجبار» تغییر داد.
کریم عبدالجبار، بسکتبالیست مشهور تیم‌های «میلواکی باکس» و «لس آنجلس لیکرز» بود.
منبع: ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.