خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خطر آخوند سازی توسط دشمنان جدی است

به گزارش ادیان نیوز، آیت‌الله محسن  اراکی سه شنبه شب در همایش انقلاب و روحانیت در مدرسه فیضیه بیان کرد: خدا را باید سپاس گفت که توفیق بزرگی را به حوزه علمیه قم، روحانیت و ملت ایران اسلامی عطا کرد که در این برهه زمانی پرچم اسلام ناب را به اهتزاز درآوردند و آن را از زاویه‌های مساجد و حجره‌ها به متن جامعه کشاندند و به دستور خداوند در این زمینه عمل کردند.
وی با بیان اینکه نگاه امام (ره) به اسلام یک نگاه بنیادین است گفت: فرق اساسی بین اسلامی که انقلاب معرفی می‌کند با اسلام تحریف شده، تزویر شده و مورد نفوذ قرار گرفته در همین تفاوت در نوع نگاه به آن است.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: یک نگاه بیان می‌کند که اسلام مجموعه عباداتی است که آدمی را در عالم آخرت به بهشت می‌برد و در این دنیا هیچ نقشی برای اسلام قائل نیست مخصوصاً در مدیریت زندگی بشر و بر مبنای چنین نگاهی سیاست از دین جداست و دین کاری به زندگی انسان‌ها در این جهان ندارد.
وی با بیان اینکه آنچه امام مطرح کردند یک دیدگاه اجتهادی نیست؛ بلکه از ضروریات دین است گفت: همه آیات قران و روایات و همه آنچه به عنوان دین داریم نشان دهنده این حقیقت است که اسلام آمده تا زندگی انسان‌ها را مدیریت کند و مدیران زندگی کسانی هستند که عالمان و عاملان به دین هستند و از این دو از هم جدا نیستند.
ولایت فقیه از بینات دینی است
آیت الله اراکی بیان کرد: موضوع ولایت فقیه از بینات دینی است و موضوعی نیست که امام ابداع کرده باشد و فقهای غیر شیعی نیز به این مبنا اعتقاد دارند و بین شیعه و سنی در مورد ویژگی‌های کسی که می‌تواند کشور را اداره کند اختلافی نیست.
وی ابراز داشت: یکی از مشکلات جامعه اسلامی این بوده که در برهه‌ای از تاریخ حاکمانی به سر کار می‌آمدند که شایسته نبودند و عمده شیعیان اعتقاد داشتند که باید در برابر این حاکمان قیام کرد، ولی اهل سنت اعتقاد داشتند کسی که قدرت یافت مشروعیت نیز می‌یابد.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه مأموریت پیامبر(ص) اقامه عدل در جامعه بود گفت: همه نظریه‌ها بیان می‌کنند که حکومت برای اقامه عدل در جامعه است و اختلاف بین ما و مکتب‌های غیر اسلامی در مفهوم عدل و نوع سیستم حکومتی برای اجرای عدل است.
وی بیان کرد: در مکتب‌های انبیا و همه کسانی که به وجود خداوند اعتقاد دارند خداوند منبع عدل است و انبیا برای اقامه عدل آمده‌اند.
آیت الله اراکی با بیان اینکه در مکتب‌های ما فقیه عادل حاکم جامعه است، گفت: این نظریه از روز اول که انسان پا بر روی زمین گذاشت، وجود داشته است و همه انبیا آن را بیان کردند و اولین خونی که در تاریخ ریخته شد برای همین موضوع بوده است.
وی ادامه داد: همواره ظالمان و قدرت پرستان که شایستگی مدیریت جامعه را نداشته‌اند چشم طمع داشته که به قدرت برسند و نگذارند و عالمان و عاملان به دین خدا قدرت را در دست بگیرند و از ابتدا همه جنگ‌ها و دعواها سر همین مسئله بوده است.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی اذعان داشت: این واقعیت نشان می‌دهد که امام (ره) چه کار عظیمی را انجام داد و چگونه روحانیت و فقاهت را به جایگاه واقعی خود رساند.
وی با بیان اینکه اگر عدل بر دانش بشر سایه افکنده باشد همه دانش‌ها به سود بشر خواهند بود ولی اگر عدل نباشد دانش‌ها به ضرر بشریت خواهند بود گفت: دانش اتم یک دانش برتر است ولی شاهدید که امروز جامعه بشری را چگونه تهدید می‌کند.
آیت الله اراکی تصریح کرد: انقلاب ایران به رهبری امام(ره) برای چنین جامعه عادلی تلاش کرد و شهدای ما در این راه خون دادند و اگر انسان هستی خود را در این راه بدهد ارزش دارد به این دلیل که جامعه بشری نجات پیدا می‌کند.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، عدل در بند کشیده در تاریخ را آزاد کرد و حق را به جای خود نشاند، گفت: طبیعی است که دشمنان علیه ما توطئه کنند و طبیعی است که دشمنی آمریکا پایان ناپذیر باشد چون هویت انقلاب ما هویت نفی طاغوت است.
توطئه براندازی، تحریف و نفوذ  علیه روحانیت
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی به پیام امام(ره) در منشور روحانیت در مورد توطئه‌ها علیه روحانیت اشاره کرد و گفت: اولین توطئه که برای روحانیت به کار می‌برند توطئه نفی و براندازی است و اگر به نتیجه نرسیدند دست به تحریف می‌زنند و این اسلامی که به دست روحانیت  است را  دگرگون می‌کنند تا محوریت روحانیت را از بین ببرند.
وی با بیان اینکه توطئه بعدی علیه روحانیت توطئه نفوذ است و این همان چیزی است که مقام معظم رهبری ما را همیشه از آن بر حذر می‌دارند افزود: ما باید به نفوذ دشمن به نهادهای روحانیتی توجه کنیم، امروز خطری که حوزه‌ها و شیعه را تهدید می‌کند خطر آخوند سازی توسط دشمنان است.
آیت الله اراکی ادامه داد: آخوندهای تقلبی خطری بسیار جدی است و حوزه و اهل علم ما باید به آن توجه کنند، آنها در حوزه‌ها، هیئت‌های مذهبی و در بازار نفوذ می‌کنند تا به اسلام ضربه بزنند.
وی بیان کرد: امروز جریان‌های نفوذی با قوت در کشور ما و در کشورهای جهان اسلام فعالیت می‌کنند و خطر آنها از آمریکائی‌ها و صهیونیست‌ها بیشتر است چون ظاهر آنها به شکلی است که وانمود می‌کنند که از همه مردم شیعه‌تر هستند.
منبع: حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.