خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انگلیس به اخراج و فرستادن کودکان پناهجو به مناطق جنگی اعتراف کرد

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از پایگاه خبری «ایندیپندنت»، وزارت کشور انگلیس اعتراف کرد، هزاران پناهجوی کم سن و سال بی سرپرست  به کشورهای صاحب نظام های دیکتاتوری و کشورهایی که به دست داعش یا طالبان افتاده اند، فرستاده شده اند.
برابر آماری که «جیمز بروکنشایر»، معاون وزیر کشور انگیس به تازگی منتشر کرد، در طول ۹ سال گذشته، ۲۷۴۸ کودک پناهجو که در انگلیس به سر می بردند، به کشورهایی همچون افغانستان، عراق، لیبی و سوریه فرستاده شدند.
برابر این ارقام، مجموعاً ۲۰۱۸ تن به افغانستان فرستاده شدند.
این آمارها همچنین نشان می دهد، نزدیک به ۶۰ تن دیگر نیز از سال ۲۰۱۴ زمانی که داعش بخش هایی از عراق را به دست گرفت، به این کشور بازگردانده شدند.
وزرات کشورانگلیس پیشتر ارقام نادرستی را در خصوص شمار این کودکان پناهجو منتشر کرده بود.
بر پایه ارقامی که وزارت کشور انگلیس منتشر کرد، جیمز بروکنشایر مجبور به عذرخواهی به علت ارائه ارقام نادرست به مجلس در ماه نوامبر شد. وی در مدت ذکر شده گفته بود، فقط ۱۰۴۰ پناهجوی کودک از سال ۲۰۰۷ به کشورهای افغانستان، عراق، سوریه و لیبی فرستاده شدند.
به کودکان بی سرپرستی که به انگلیس پناه می آورند، اسناد موقت برای حضور در انگلیس داده می شود. این برگه پس از اینکه این کودکان به سن بزرگسالی می رسند، باطل می شود و این کودکان به کشورهای خود فرستاده می شوند.
لوئیس هایگ، یکی از نمایندگان حزب کارگر انگلیس در این خصوص گفت: «این ارقام تکان دهنده واقعیت شرم آور نظام پناهندگی ما را فاش می کند.»
وی در ادامه گفت: «به کودکانی که از کشورهای جنگ زده که هراس انگیزترین شرایط را دارند؛ می گریزند پناهگاه امنی داده می شود، اما در ۱۸ سالگی آنها را به زور سوار هواپیما می کنند و به کشور خطرناکی می فرستند که هیچ ارتباطی با آنها ندارد یا (اگر ارتباط دارد) در خاطره (این کودکان) نیست.»
گزارش «ایندیپندنت» در حالی منتشر می شود که دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس برای مشارکت در حل بحران پناهجویان تحت فشار قرار دارد. 
دولت انگلیس به رغم جدی بودن بحران آوارگان در اروپا تاکنون مشارکت جدی در حل این بحران نداشته و حاضر به پذیرش طرح سهمیه بندی پناهجویان که از سوی اتحادیه اروپا پیشنهاد شده نیز نشده است. 
منبع: پرس تی وی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.