خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حضرت زینب سلام الله علیها یک مدیر نمونه در مقابله با جنگ نرم است

به گزارش ادیان نیوز، مریم معین الاسلام، از اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناس زنان و خانواده در گفت و گو یی، از حضرت زینب سلام الله علیها به عنوان یک مدیر نمونه در برابر جنگ نرم دشمنان نام برد و تصریح کرد: اگر تعبیر ما از جنگ نرم این باشد که دشمن بی سرو صدا ارزش های دینی و اخلاقی را دچار براندازی می کند، با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که از اساتید، نخبگان و حوزویان به عنوان افسران جنگ نرم نام بردند، می توان گفت که حضرت زینب سلام الله علیها یکی از افسران مبارزه با جنگ نرم امویان هستند.
وی افزود: ایشان با وجود سخت ترین شرایط ممکن، یعنی شرایط اسیری و … در همه زمان ها برای مبارزه با دشمن تلاش می کند. وقتی حضرت در مسیر اسارت از کربلا به سمت کوفه و شام حرکت می کنند – به هر حال شرایط بسیار دشواری است؛ مسئله اسارت، از دست دادن آن همه عزیز که به تعبیر مقام معظم رهبری آدمی این تعداد از عزیزانش را در طول یک عمر از دست می دهد اما ایشان در نصف روز همه آنها را از دست دادند و بخصوص پس از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام – اما با این وجود در تمام مسیر، حضرت از ارزش ها مراقبت می کنند و تحت هیچ شرایطی حاضر نمی شوند که کوتاه بیایند و یا حتی منفعلانه برخورد کنند.
این استاد حوزه و دانشگاه در تشریح نوع برخورد مقتدرانه و به دور از انفعال حضرت زینب سلام الله علیها گفت: برخورد فعال ایشان در دفاع از ارزش ها می تواند برای همه درس آموز باشد. به عنوان مثال زمانی که سرمطهر شهدا را جلوی زنان حرکت می دادند و این وسیله ای شده بود که زنان بیشتر در معرض دید نامحرمان قرار بگیرند در واقع فضایی فراهم شده بود برای حجاب زدایی، عفت زدایی، از بین بردن حریم ها و فضایی که زنان در معرض دید نامحرم قرار گرفته بودند. این ها همه نمونه هایی از جنگ نرم دشمن برای از بین بردن ارزش ها بود. اما می بینیم که حضرت زینب سلام الله علیها حتی در این شرایط وقتی یکی از صحابه پیامبر صل الله علیه وآله پیش می آید و بعد از معرفی خود سوال می کند که آیا کاری از دست من برای شما برمی آید تا کمکی کنم، تنها درخواست حضرت زینب سلام الله علیها این است که گردنبندی را می دهند و از او می خواهند تا آن را به نیزه داران و افراد حامل سرهای مطهر شهدا دهد تا سرها را پشت سر زنان قرار داده و حرکت دهند تا زنان کمتر در معرض دید باشند و نگاه نامحرمان به اهل بیت نیفتد.
معین الاسلام خاطرنشان کرد: حضرت زینب کبری سلام الله علیها چنین دفاعی ازعفاف و حیا دارند و حتی در شرایط بحرانی هم حاضر نمی شوند که ارزش ها زیر سوال برود و یا در برابر حفظ و رعایت ارزش ها کوتاه بیایند. حضرت حتی وقتی در مقابل عبید الله ابن زیاد و یا درمجلس یزید قرار می گیرند، کاملا با صلابت و درعین حال با صدایی رسا یزید را مخاطب قرار داده و می فرمایند: « یابن الطلقاء !! ( ای فرزند بندگان آزاد شده) آیا این نشانه عدل است که تو همسران خود را پشت پرده نگاه داشته ای و دختران و اهل بیت رسول خدا صل الله علیه وآله را در مقابل دید نامحرمان قرار داده ای؟
این کارشناس امور زنان و خانواده در ادامه تصریح کرد: این موارد نشانه هایی از یک جریان است که برادران و عزیزان حضرت زینب سلام الله علیها جنگ نظامی داشتند و مجاهدان این عرصه بودند و حضرت زینب سلام الله علیها درعرصه جنگ نرم با دشمن مجاهدت دارد و اتفاقا از این طریق می تواند دشمن را رسوا کرده، نقشه های آنها را نقش برآب کند و نهایتا پیروز این میدان باشد و با حضور فعال خود در این عرصه، یک مقابله ی جدی با دشمن داشته باشد.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به وضعیت و موقعیت ایجاد شده برای آن بانوی بزرگوار گفت: دشمن در این مبارزه، خود را پیروز می دانست و جشن پیروزی نیز برپاکرده بود. اما وقتی حضرت زینب سلام الله علیها وارد این عرصه می شوند این ورود بسیار عالمانه و سخنان حضرت کاملا مستند و محققانه است. حضرت تمام سخنان خود را به قران استناد می دهد و آن گفتمان عالمانه و محققانه باعث می شود که نقشه دشمن نقش برآب شود.
وی افزود: نکته دیگر این که حضرت کاملا عاقلانه در این ماجرا وارد می شوند یعنی آن چنان برخود مسلط هستند که اجازه نمی دهند احساسات وعواطف برعقلانیت غلبه پیدا کند و باعث شود که نتوانند با دشمن وارد این نبرد شوند. آن چنان عاقلانه و آن چنان با اقتدار در مقابل دشمن ایستادند که همین اقتدار دشمن را درهم ریخت و صفحه کاملا برگشت.        
منبع: شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.