خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

درخواست راهب بودایی جهت آتش زدن مساجد در تایلند

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از شبکه خبری «الالوکه»، احساسات ضد اسلامی در تایلند از سوی راهبان بودایی که گمان می کنند، اسلام تهدید کننده دین آن هاست، شعله ور شده است.
با افزایش نفوذ بودایی های رادیکال در برمه و سرکشی افراد مسلح از ۱۲ سال پیش تاکنون در تایلند، درگیری های سیاسی در داخل این کشور افزایش یافته است.
در همین راستا، یک راهب بودایی (۳۰ ساله) با نام «ماها ابیشات» در بانکوک، بودایی های تایلند را در شبکه های اجتماعی تحریک کرده تا در انتقام از مسلمانان مساجد را آتش بزنند.
ابیشات همچنین تهدید کرد که ما انتقام بودایی ها را از مسلمانان نه تنها در جنوب، بلکه در تمام تایلند می گیریم.
پیش از این، بودایی ها و مسلمانان سالیان سال بود که در صلح و آرامش در کنار هم زندگی می کردند و  بر همین اساس، کارشناسان معتقدند که تنها اقلیت کمی از بودایی ها در تایلند هستند که مخالف اسلامند.
۹۳ درصد از ساکنان تایلند را بودایی ها تشکیل می دهند و تنها ۶ درصد از آن ها را مسلمانان تشکیل می دهند.
گفتنی است، تعداد مساجد موجود در تایلند به ۳ هزار و ۵۰۰ مسجد می رسد که در برخی از شهرهای آن و به ویژه جنوب تایلند پراکنده شده اند. در جنوب تایلند که مسلمانان بیشتری زندگی می کنند ۲ هزار و ۹۰۰ مسجد و در بانکوک پایتخت تایلند ۲۰۰ مسجد وجود دارد و بقیه در دیگر شهرها و استان های این کشور پراکنده شده اند.
مسجد جامع بانکوک به عنوان مرکز بزرگ اسلامی این شهر به شمار می رود.
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.