خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ادعای کذب جوان مصری و کلاه گشادی که بر سر الازهر رفت

به گزارش ادیان نیوز، در شبکه های اجتماعی، روزنامه ها و سایت های خبری مصر تصویر جوان مصری به نام «عبدالرحیم راضی» منتشر شد که مدعی بود در مسابقات بین المللی قرآن مالزی، مقام اول را کسب کرده است.
بعد از انتشار این خبر مردم به او تبریک گفتند و دانشگاه الازهر اعلام کرد که برای تجلیل از این شخص مراسم بزرگی برگزار خواهد کرد. در حالی که این خبر از اساس دروغ بود و مردم زمانی که شنیدند این خبر صحت ندارد شوکه شدند چون در مالزی مسابقه قرآنی برگزار نشده است.
دروغ این خبر زمانی کشف شد که یکی از شبکه های تلویزیونی مصر از عبدالرحیم راضی برای شرکت در برنامه دعوت کرد اما وی به بهانه مریض بودن به برنامه نرفت. مدیران این شبکه تلوزیونی مکرر از این شخص خواستند که در این برنامه شرکت کند اما او شرکت نمی کرد. با پیگیری یکی از مدیران این تلویزیون از برنامه ریزان مشخص شد که این خبر دروغ محض است.
زمانی که حقیقت امر مشخص شد، دانشگاه الازهر مصر، مراسم تجلیل از این شخص را لغو کرد. و یک منبع آگاه در سفارت مالزی در قاهره نیز منکر برگزاری مسابقات قرآن شد و افزود: «مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی هر سال در ماه شعبان برگزار می‌شود که دور جدید این رقابت‌ها امسال در ماه می(اردیبهشت‌ماه ۹۵) خواهد بود.» وزارت اوقاف مصر نیز اعلام کرد: شخصی به نام عبدالرحیم راضی را در رقابت‌های بین‌المللی قرآن مالزی کاندیدا نکرده است.
(تصویر عبدالرحیم راضی؛ جوانی که به دروغ مدعی بود رتبه برتر مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی را کسب کرده است.)
پس از تکذیب خبر کسب مقام نخست توسط عبدالرحیم راضی در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مالزی، «اسامه عبدالرئوف»، معاون رئیس دانشگاه الازهر اعلام کرد: عبدالرحیم راضی دانشجوی رشته داروسازی در دانشگاه الازهر شعبه استان «اسیوط» مصر است و اگر کذب بودن ادعای وی مبنی بر کسب مقام نخست در مسابقات قرآن مالزی اثبات شود، از این دانشگاه اخراج خواهد شد.
برخی سایت های مصری با انتشار تصاویری از محسن حاجی حسنی کارگر، که در دوره گذشته مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی رتبه نخست را کسب کرد، ادعاهای کذب «عبدالرحیم راضی» را افشا کردند.
گفتنی است: شهید محسن حاجی حسنی کارگر، قاری مهاجر الی الله با کسب ۹۱/۷۵ امتیاز رتبه نخست پنجاه و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی را کسب کرد.
منبع:ابنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.