خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسجدی که هنگام ورود نمازگزاران، به آنها جوراب می دهد!

به گزارش ادیان نیوز، مسجد سلطان سلیم در شهر «اوردوی» ترکیه واقع در شمال این کشور، به نمازگزارانی که قصد ورود به مسجد را دارند، جوراب های تمیز می دهد.  «مصطفی کولو قصا اوغلو» مفتی شهر اوردوی ترکیه با بیان این مطلب و با اشاره به اهمیت نظافت جسم در دین اسلام، گفت: نظافت بخشی از ایمان است. مساجد ما خانه ای از خانه های خداست لذا باید با وضو و تمیزی جسم وارد این اماکن مقدس شویم.
وی افزود: بنابر درخواست برخی نمازگزاران مسجد که پیشنهاد کرده بودند چون فرصت کافی برای نظافت پاها ندارند، بین نمازگزاران جوراب های تمیز توزیع شود، این اقدام مورد استقبال عوامل مسجد قرار گرفت و اکنون در مسجد مذکور چنین اقدامی انجام می شود.
او همچنین گفت: ارائه این خدمت به معنای این نیست که شهروندان نظافت را رعایت نمی کنند یا خدای ناکرده تمیز و پاک نیستند بلکه برعکس خود آنها خواستار این اقدام شدند . علاوه بر این بسیاری از نمازگزاران در هنگام وضو، پاهایشان خیس می شود، لذا این روش نیز باعث تمیز ماندن فرش های مسجد می شود.
منبع: شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.