خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ادیان غیر توحیدی رقبای معرفتی دین الهی شده اند

به گزارش ادیان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین اعرافی در نشست هم اندیشی اعضای بنیاد خیرین المصطفی ، با ابراز خرسندی از حضور در جمع خیرین تصریح کرد: همه ما به خادمی راه حرکت علمی و بین المللی معارف ناب الهی عشق ورزیده، در جهت اعتلای آن مستحکم تر قدم بر می داریم.
رئیس جامعه المصطفی با بیان این که مسئولیت ها نعمتی الهی است که به ما ارزانی شده است، اظهار داشت: هر نعمتی که خداوند به آدمی بخشیده است، مسئولیت آفرین بوده، تکالیفی را برای آدمی ترسیم می کند. این مهم، مستلزم ذی شعور بودن دریافت کننده بوده، آگاهی نسبت به تکلیف، مولد مسئولیت است.
وی با تأکید بر این که برخی از نعمت های الهی چنان برجسته است، که مسئولیت ها را مضاعف نموده، خوبی و بدی کار را دو چندان می کند، گفت: علم و دانش آدمی به عنوان نعمتی الهی، مبنای اصلی مسئولیت ذکر می­شود.
حجت الاسلام و المسلمین اعرافی با بیان این که بخشی از دستاوردهای اعمال ما در این عالم و بخشی نیز در عوالم دیگر بروز و ظهور پیدا خواهد نمود، تصریح کرد: همانطور که کار آگانه ها ارزشمند است، خطای آگاهانه نیز موآخذه آدمی را بیشتر می کند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بدترین و بهترین تعابیر قرآنی در رابطه با عالمان دین به کار برده شده است، همانگونه که عبادت عالم آشنا به معارف آسمانی، ارزشمند است، شدت سقوط ایشان نیز به مراتب سخت تر ذکر شده است.
وی ثروت و تمکن را به عنوان نعمتی الهی مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: ثروت تولید مسئولیت نموده، اگر در راه الهی استفاده شده، در مسیر حق به کار برده شود، ارزش های بیشتری برایش تولید خواهد شد؛ همین ثروت اگر درست استفاده نگردد؛ طوق های غذاب بر گردن آدمی خواهد بود.
رئیس جامعه المصطفی، قدرت را سومین جلوه گاه فزونی تأثیر اعمال آدمی ذکر نمود و اذعان داشت: علم، ثروت و قدرت اگر با نگاه خدایی باشد، تولید ارزش نموده؛ اگر با نگاه دنیایی مورد توجه قرار گیرد، خود پسندی و خود برتر بینی را در وجود آدمی حاکم نموده، مقدمات سقوط آدمی را فراهم تر می کند.
حجت الاسلام و المسلمین اعرافی موج عمل را یکی دیگر از جلوه های گستردگی آثار اعمال ذکر نمود و ابراز داشت؛ در برخی از مواد انسان افعالی را به وجود می آورد که تا زمان ابقاء و ماندگاری آثار فعل، ثواب و عقاب برای انجام دهنده آن مترتب می شود.
وی به آثار باشکوه انقلاب اسلامی در نامه اعمال امام خمینی(ره)، اشاره نمود و خاطرنشان کرد: در شرایطی که همه عالم از دین گریزان بوده، تمام فلسفه های غربی بر اتمام دوران دینداری تأکید داشتند، امام خمینی(ره)، با پیروزی انقلاب اسلامی، دین الهی را احیا نمود؛ ثواب آثار انقلاب شکوه مند اسلامی در سراسر گیتی، به نام این بزرگ مرد تاریخ نیز نگاشته خواهد شد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که پرونده اعمال آدمی حتی بعد از مرگ انسان نیز بسته نمی شود، اذعان داشت: اثرگذاری کارهای نیک فرزندان و تربیت یافتگان انسان با واسطه های گوناگون، در نامه اعمال فرد ثبت و ضبط می گردد.
امام جمعه قم ضمن تأکید بر اهتمام روز افزون انسان نسبت به انجام کارهایی با موج ماندگاری بیشتر، تصریح کرد: آدمی باید از بزنگاه ها و نقطه عطف اعمال، بهترین استفاده را در راستای رسیدن به قرب الهی داشته باشد.
پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ جهان
وی پیروزی انقلاب اسلامی را نقطه عطفی در تاریخ جهان عنوان کرد و ابراز داشت: در بهمن­ ماه سال ۱۳۵۷ مردم تهران با هوشیاری هر چه تمام در بزنگاهی تاریخی وارد میدان شده، نقشه های شوم و خطرناک ایادی استکبار جهانی را برهم زده، پیروزی شکوه مند انقلاب اسلامی را رقم زدند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر وصف ناپذیر بودن ابعاد مختلف انقلاب اسلامی در سراسر جهان، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در هویت و ماهیت خود متعلق به همه انسان های سعادت طلب است.
رئیس جامعه المصطفی با اشاره به این که در برابر تجلی انوار الهی در سراسر عالم، خبرهای زیادی به گوش می رسد، یادآور شد: بخشی از خط مقاومت این مقابله در عرصه نظامی، سیاسی و فکری شکل گرفته و بخش دیگری را رقیبان معرفتی جهان امروز، با راه اندازی شبکه شیطانی در عرصه­های فرهنگی و علمی شکل می­دهند.
حجت الاسلام و المسلمین اعرافی تولیدکنندگان فکر غیر الهی و ضد کلیت دین را از مهمترین رقبای معرفتی اندیشه معارف الهی اهل بیت(علیهم السلام) ذکر نمود و خاطرنشان کرد: حجم تولیدات و کار این گروه، به گونه ای بالاست، که تحت تأثیر این فعالیت­ها، شالوده تمدن غربی بر جدایی انسان از دین تأکید دارد.
ادیان غیر توحیدی رقبای معرفتی دین الهی
وی ادیان غیر توحیدی را از دیگر رقبای معرفتی دین الهی عنوان کرد و ادامه داد: مسیحیت نیز با بهره گیری از ابزاری فوق العاده، استفاده از ظرفیت چندین میلیون نفری مبلغان و تولید مجله ­های بی­شمار و راه اندازی هزاران مراکز علمی و رسانه های، فعالیت های گسترده ای را در دستور کار خود قرار داده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی جریان­های کاذب  و نو ظهور را از دیگر رقبای معرفتی دانست و اذعان داشت: در درون دنیای اسلام نیز جریان های افراطی و وهابیت، با راه اندازی موسسات مختلف فرهنگی و علمی به رقبایی برای تبیین معارف ناب الهی تبدیل شده اند.
وی با بیان این که توجه به معارف اهل بیت(علیهم السلام) در سراسر جهان، ظرفیت­های عظیمی را برای تبیین معارف ناب الهی فراهم نموده است، اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی و ایثار ملت ایران، پرچم های دین و معارف الهی در دنیا بر افراشته شده است و هزاران عالم دین در سطوح مختلف پرورش یافته اند.
حجت الاسلام و المسلمین اعرافی با اشاره به این که قدم نهادن در راه بعثت، غدیر، عاشورا، انقلاب اسلامی، بزرگان دین و تبعیت از حضرت حق، ملت را شایسته پیش آهنگی نشر معارف الهی قرار داده است، افزود: اگر قدردان نعمت های بی­شمار خداوند متعال نباشیم، توفیقات الهی از ما روی گردان خواهد شد.
رئیس جامعه المصطفی با تأکید بر این که اگر تمام وجود خویش را قربانی راه الهی کنیم، باز کم است، خاطرنشان کرد: باید ضمن عشق ورزی به راه سالار شهیدان، با به کارگیری ابزارهای گوناگون زبان، اندیشه، قلم، فکر، مال و جان در راستای انجام فرامین الهی کوشاتر باشیم.

فعالیت های المصطفی بنیادی است
امام جمعه قم با اشاره به موج سازی فعالیت های المصطفی در سراسر گیتی، اظهار داشت: کار المصطفی بنیادی و نیرو ساز بوده، پایه های معارف الهی را در دنیا استوار می کند.
حجت الاسلام و المسلمین اعرافی در پایان سخنان خود ضمن تأکید بر حفظ جایگاه رفیع عالمان دین و حوزه های علمیه، با بیان این که راهی که اکنون در عالم گشوده شده، متوقف بر افزایش قدرت نرم انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: حضور پرشور ملت در انتخابات یکی از مولفه های تأثیرگذار بر قدرت نرم نظام مقدس اسلامی است.
منیع: حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.