خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

درگیری راهبان بودایی تایلند با سربازان دولتی

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، منتقدان می‌گویند معبد “داماکایا” که درگیری‌ها در آن روی داده مرتبط با تاکسین شیناواترا، برادر در تبعید نخست وزیر پیشین تایلند است که وی را به تلاش برای تسلط و اعمال نفوذ بر عقاید مردمی تایلند متهم می‌کنند.
درمیان افرادی که با انتصاب راهب بزرگ برای ریاست این معبد مخالف هستند می‌توان به ملی‌گرایان با نفوذ بودایی اشاره کرد که از تاکسین شیناواترا به شدت نفرت دارند.روز دوشنبه قریب به ۳۰۰۰ تن از راهبان از “مرکز حمایت بوداییان تایلند” در این سمینار که در پایتخت تایلند برگزار شد، شرکت کردند تا از نامزد پیشروی سمت راهب بزرگ حمایت کنند. نامزد پیشرو برای این پست “سومدت پرا ماها راتچامانگلاچارن” است.
درگیری‌ها میان راهبان بودایی با سربازان دولتی زمانی آغاز شد که سربازان مسیر بوداییان به سمت دفتر ملی بوداییان را که غذای رایگان به شرکت کنندگان می‌داد، مسدود کردند.سخنگوی دفتر ملی بوداییان تایلند در این باره گفت:‌ حدود ۳۰۰۰ تن از راهبان بودایی برای شرکت در این سمینار آمده بودند. مردم عادی می‌خواستند به آنها غذا بدهند اما سربازان مانع شدند و این اقدام باعث درگیری و تنش شد.
قریب به ۹۵ درصد از جمعیت تایلند از مذهب بودا پیروی می‌کنند و بسیاری از مردم عادی این کشور نیز از اینکه ناراضایی خود را ابراز کنند، می‌ترسند.آخرین راهب اعظم بوداییان در این کشور در ۲۰۱۳ در سن ۱۰۰ سالگی درگذشت. انتصاب جانشین برای وی به خاطر بررسی ها درباره پرداخت مالیات یک خودروی لوکس که به این راهب ارشد هدیه داده شده بود، به تاخیر افتاد و باعث خشم حامیانش شد.
آوریل سال گذشته میلادی معبد “داماکایا” مبلغ ۲۰ میلیون دلار را که از سوی مدیر یک کمپانی که بعدا به اختلاس مرتکب شده بود، بازپس داد.
منبع: ایسنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.