خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

“محمد حسنین هیکل” اندیشمند مشهور عرب درگذشت

به گزارش ادیان نیوز، طی روزهای اخیر خبرهایی در خصوص وخامت حال محمد حسنین هیکل منتشر شده بود.
محمد حسنین هیکل در ۲۳ سپتامبر ۱۹۲۳ میلادی ( ۳۱ شهریور ۱۳۰۲ شمسی) در روستای “باسوس” واقع در استان “قلیوبیه” مصر به دنیا آمد.
* قهرمان مقاومت از نگاه حسنین هیکل
“محمد حسنین هیکل” حدود ۲ ماه قبل در صفحه تویتر خود در واکنش به ترور شهید قنطار، نوشته بود: “سمیر قنطار” از شهدای رهایی بخش عربی و از قهرمانان مقاومت ضد صهیونیستی است.
هیکل تاکید کرده بود که سمیر با وی اختلاف داشت، اما این اختلاف به قطع رابطه دو طرف منتهی نشد.
حسنین هیکل خاطرنشان کرده بود: وقتی رژیم صهیونیستی دشمن باشد، باید هر مساله ای که بر سر آن نزاع بی فایده وجود دارد، رها شود.
این شخصیت مصری با نثار درود به روان پاک این شهید مقاومت اسلامی گفته بود: سمیر قنطار پس از سال ها مبارزه با رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، این سعادت مبارکش باد.
* اعضای ائتلاف سعودی، حامی تروریسم هستند
محمد حسنین هیکل همچنین درباره ائتلاف عربستان که از ۱۱ ماه قبل حملات تجاوزکارانه ای را علیه یمن آغاز کرده است، گفته بود: این ائتلاف از کشورهایی تشکیل شده است که خود حامی “داعش” هستند.
هیکل معتقد است این ائتلاف بدون هماهنگی و بدون دیدگاه و بدون مکانیسم خاصی تشکیل شده است و هدف منسجم و مشخصی را هم دنبال نمی کند. و در واقع تشکیل این ائتلاف، تنها راه خروج از تنگنای شکست عملیات موسوم به “طوفان قاطعیت” عربستان علیه ملت یمن است.
* اشتباه مصر به دلیل دور شدن از سوریه و عراق
هیکل همچنین قبلا در اظهاراتی گفته بود که می داند در زمانی غیر از زمان خود زندگی می کند ولی وی یک ناظر است که به سرنوشت کشورش اهمیت می دهد.
هیکل با اشاره به حوادث ملتهب جهان عرب گفته بود که مصر با دوری کردن از سوریه و عراق دچار اشتباه شد، و بدون آنکه بپرسد در آن دو کشور چه اتفاقی می افتد، فقط به تماشای اوضاع اکتفا کرد.
هیکل گفته بود: در یمن روزانه کشتارهایی صورت می گیرد و صدها نفر در روز کشته می شوند.
* کینه شدید عربستان از محمد حسنین هیکل
سایت لبنانی العهد نیز چند ماه قبل از کینه شدید عربستان از محمد حسنین هیکل خبر داده و نوشته بود: محمد حسنین هیکل که با دعوت از عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر برای سفر به سوریه، “تابو”ی سعودی ها را نقض کرد، از حمله های رسانه های آل سعود در امان نمانده است. این نویسنده مصری در گفت وگو با شبکه سی بی اس گفته بود که سوریه برای مصر یک موضوع اصلی است و آنچه در این کشور جریان دارد بر قدرت مصر برای دفاع از خود تاثیر می گذارد.
هیکل خاطرنشان کرده بود: خطر امروز اسراییل است، و وجود سوریه برای رویارویی با آن بسیار ضروری است.
به نوشته العهد، مواضع حسنین هیکل در جهت عکس تلاش های ماشین رسانه ای و تبلیغاتی سعودی ها در جنگ چند سال گذشته آن علیه ملت و نظام سوریه برای منزوی کردن دمشق در جهان عرب بوده است، به همین دلیل شبکه سعودی العربیه حمله گسترده و بزرگی را علیه این نویسنده مصری با مخفی شدن پشت سر «منابع نامعلوم» شروع کرد.
منبع: العالم
 
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.