خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کتب فقهی اسلامی خمیرمایه خوبی برای ارتقای ارزشهای دینی است

به گزارش ادیان نیوز، این مرجع تقلید در هفدهمین همایش کتاب سال حوزه در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) اظهار داشت: اسلام اهمیت خاصی به قلم داده و جامعه اسلامی را به قلم تشویق می کند؛ قلم دارای اسرار و رمز و تمدن است اگر قلم توانسته ۱۷ تمدن را حفظ کند و افکار گذشتگان را ترویج دهد بخاطر جایگاه خاص آن است.
او افزود: قلم در عین حال قداست هم ممکن داشته باشد ولی به شرط اینکه نویسنده او از افکار خوبی برخودار باشد.
آیت الله سبحانی گفت: اهمیت اسلام به قلم و کتابت نشان از جایگاه قلم است و حتی در سخنان پیامبر هم به جایگاه قلم اشاره شده است و حضرت عنایت دارد که حدیثی که می گوید، نوشته شود با این حال جای تاسف است با وجود این همه احادیث درباره اهمیت قلم باز می بینیم همه احادیث نبی مکرم نوشته نشده است.
او عنوان کرد : مسئله تحقیق هم مهم است باید موضوعی را تحقیق کرد که از مسائل مورد نیاز جامعه باشد و محققین حوزه باید ببینند خلا موجود در دنیا چیست تا براساس آن قدم بردارند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه تحقیق نباید عجولانه باشد بلکه باید با تدبر و برنامه ریزی شده صورت پذیرد تا بتواند موثرواقع شود، افزود: اگر بخواهیم جامعه از کتاب ما مدت ها بهره ببرد باید این شرائط را در نظر بگیریم.
او بیان داشت: یکی از موارد مهم در تحقیق  این است که باید محقق  از منابع خوب و اجزاء تحقیق به خوبی استفاده کند و مباحث خود را هم در اختیار دیگران بگذارد.
آیت الله سبحانی در بخش دیگر سخنان خود به ویژگی شخصیتی آیت الله آصفی هم اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگیهای او به روز بودن و اهل نوآوری بود که می تواند الگویی برای محقیقن جوان باشد. او فردی دلسوخته و از شیعیان عراق بود و توانست برای اسلام موثر واقع شود.
این مرجع تقلید در پایان اظهار داشت: در اسلام کتاب های فقهی خوبی به عنوان خمیرمایه است که باید از آنها برای ارتقاء ارزشهای دینی استفاده کرد.
منبع: شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.