خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

صهیونیست‌ها در اندیشه ترک فلسطین اشغالی

به گزارش ادیان نیوز، روزنامه رای الیوم امروز در گزارش خود به بررسی تاثیر انتفاضه قدس بر روند مهاجرت به فلسطین اشغالی پرداخت و نوشت: یوسی کلاین از متفکران بارز رژیم اسرائیل هشدار داد که سرخوردگی باعث خواهد شد تا بخش های زیادی از صهیونیست ها، در جستجوی امنیت فلسطین اشغالی را ترک کنند.
او افزود که برخی از صهیونیستها در اندیشه ترک فلسطین اشغالی به علت سرخوردگی ناشی از کاهش احساس امنیت شخصی هستند.کلاین در مقاله خود در روزنامه صهیونیستی هاآرتص گفته های یکی از صهیونیست هایی که در اندیشه ترک فلسطین اشغالی است، را نقل کرد.
این صهیونیست در اشاره به انتفاضه جاری قدس نوشت: دیگر چه کاری برای توقف این موج عملیات نکرده‌ایم. ما خانه‌های آنها را خراب کردیم. تردد آنها را با ایجاد پست و ایست وبازرسی محدود کردیم. کودکان و نوجوانان آنها را بازداشت کردیم اما بی فایده بود. آنها به شکار ما ادامه می دهد.
این درحالی است که مجموعه گزارش های اخیر منتشر شده در روزنامه هاآراتص درباره یهودیان ساکن کشورهای اروپایی از شکست تلاش های مسئولان رژیم اسرائیل برای ترغیب آنها به مهاجرت به فلسطین اشغالی پرده بر می دارد.
این گزارش ها حاکی است که اکثریت قاطع آنها توجهی به کمپین های رژیم اسرائیل برای تشویق آنها جهت مهاجرت به فلسطین اشغالی نمی کنند. این درحالی است که سیاست رژیم اسرائیل در ارعاب یهودیان اروپا – از حملاتی که هر از چند گاهی در اروپا اتفاق می افتند- برای وادار کردن آنها جهت مهاجرت به فلسطین اشغالی شکست خورده است.
به نوشته روزنامه هاآرتص، یهودیان اروپا نگاه رژیم اسرئیل درقبال خودشان را نمی پذیرند و بر هویت ملی خود در قاره اروپا تاکید می کنند.برپایه این گزارش، سیاست رژیم اسرائیل در مهاجرت دادن یهودیان به فلسطین اشغالی در هشت سال گذشته نسبت به سالهای دهه ۹۰ شاهد ناکامی زیادی بوده است.
میانگین مهاجرت به سالهای دهه هشتاد بازگشته است؛ یعنی ۱۴ تا ۱۸ هزار مهاجر به طور سالیانه.این درحالی است که میانگین مهاجرت معکوس یعنی مهاجرت از داخل فلسطین اشغالی به خارج و زندگی در غرب حدود ۱۲ هزار نفر سالیانه بوده است؛ هرچند که این دسته از مهاجران از داشتن تابعیت رژیم اسرائیل دست نکشیده‌اند.
به نوشته روزنامه هاآرتص، رژیم اسرائیل از چندین سال پیش در تلاش برای به حرکت درآوردن جدید روند مهاجرت است که با مشکلات و موانع لجستیکی روبرو است زیرا بیش از ۹۰ درصد یهودیان در کشورهایی زندگی می کنند که سطح زندگی بسیار بالاتر از فلسطین اشغالی است. آنچه نگرانی صهیونیست ها را دو چندان کرده است، این است که شمار یهودیان در جهان سالانه دهها هزار نفر کاهش می یابد و افزایش جمعیت در فلسطین اشغلی این امر را جبران می‌کند.
این روزنامه با تهیه گزارشی میدانی از کشورهای اروپایی آورده است که بخش کوچکی از آنها در اندیشه مهاجرت به سایر مناطق جهان هستند و فلسطین اشغالی همواره اولین مقصد آنها نیست. با وجود این امر، یک نهاد صهیونیستی با تایید رژیم اسرئیل طرحی برای جذب ۱۲۰ هزار مهاجر فرنسوی یهودی به فلسطین اشغالی در طول چهار سال دارد اما خود این آژانس نیز به واقع نبودن مهاجرت این تهداد از فرانسه اذعان دارد.
آمارهای رسمی سالیانه رژیم اسرائیل حاکی است که مهاجرت از کشورهای اروپایی به فلسطین اشغالی به استثنای روسیه و جمهوری های سابق شوری که به چند هزار نفرِ اندک می رسد؛ چند صد نفر بیشتر نیست.این درحالی است که به اذعان مقامات صهیونیست، انتفاضه قدس تاثیرات منفی زیادی بر صنعت گردشگری و تولید و میزان سرمایه گذاری خارجی در فلسطین اشغالی گذشته است.
منبع: خبرگزاری تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.