خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

درخواست پاپ از کشورهای کاتولیک برای لغو مجازات اعدام

به گزارش ادیان نیوز، رهبر کاتولیک های جهان در این باره در سخنرانی خود در میدان سن پییر گفت: «فرمان تو نباید بکشی، دارای ارزش مطلق است و در مورد افراد بی گناه و حتی مجرم و گناهکار باید اجرا شود. زندگی که یک هدیه الهی است و مجرمان هم باید از این حق بهره مند شوند.»
در مجموع ۱۰ ایالت آمریکا مجازات اعدام را لغو کرده اند و در سال ۲۰۱۵ تنها ۲۸ نفر در این کشور اعدام شده اند که کمترین میزان طی شانزده سال گذشته بوده است. مجازات اعدام از سال ۱۹۷۶ در این کشور مجددا برقرار شده است و از آن سال تاکنون در مجموع هزار و چهارصد و بیست و دو نفر اعدام شده اند. به گزارش سایت رسمی اطلاعات اعدام در جهان، ۲۹۸۴ نفر نیز در انتظار اجرای حکم اعدام در زندان های آمریکا به سر می برند.
کلیسای کاتولیک که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون عضو دارد، برای قرن‌ها مجازات اعدام را به اجرا گذاشته و دست‌کم اعتراضی به آن نداشته است، اما از سال ۲۰۰۵ و در زمان پاپ ژان پل، این وضعیت تغییر کرد و این تغییر تا آنجا پیش رفت که حالا پاپ فرانسیس، حکم حبس ابد را هم محکوم می‌داند و آن را “مجازات اعدام پنهان” می‌خواند.
منبع: مفام
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.