خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

قاری دروغگوی مصر اخراج شد

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، کمیته انضباطی دانشگاه الازهر شعبه استان «اسیوط» مصر امروز، سوم اسفندماه، جلسه‌ای برای تحقیق درباره ادعای عبدالرحیم راضی، دانشجوی دانشکده داروسازی این دانشگاه که اخیرا مدعی کسب رتبه نخست در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی شده بود، برگزار کرد.
در جلسه امروز، این قاری خاطی مصری مورد بازجویی قرار گرفت و درباره ادعای کسب رتبه نخست مسابقات قرآن مالزی از وی سؤال شد که در پایان دروغ‌بودن این ادعا به اثبات رسید و مسئولان کمیته انضباطی دانشگاه تصمیم به اخراج وی گرفتند.
اسامه عبدالرؤوف، نائب رئیس دانشگاه الازهر، در این باره گفت: بازجویی از عبدالرحیم راضی با نهایت شفافیت انجام شد و صحت مطالب رسانه‌ها درباره دروغ‌بودن ادعای وی به اثبات رسید.
رمضان عبدالله، رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه الازهر شعبه استان «اسیوط» مصر نیز در این رابطه اعلام کرد: این دانشجو به اتهام زیر سؤال بردن اعتبار و عزت دانشگاه و مرتکب‌شدن رفتار و اقدامی نادرست و ناپسند، برای همیشه از این دانشگاه اخراج شد.
وی افزود: در جلسه امروز همچنین، این دانشجوی مصری به خاطر ارائه اظهاراتی مبنی بر این که در معرض توطئه و تهدید به قتل قرار گرفته و به همین خاطر مدعی مقام نخست مسابقات مالزی شده است، مورد بازجویی قرار گرفت که هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای اثبات ادعاهای خود ارائه نداد.
جلسه امروز کمیته انضباطی به ریاست رمضان عبدالله، رئیس دانشکده داروسازی شعبه اسیوط دانشگاه الازهر برگزار شد و سه ساعت ادامه داشت.
مسئولان دانشکده پس از بررسی پرونده عبدالرحیم راضی، هیچ مدرکی مبنی بر گرفتن مجوز یا ویزا از سوی وی برای حضور در مأموریت یا مسابقه‌ای خارج از مصر نیافتند و با بررسی پرونده عدم انتخاب عبدالرحیم از سوی نهادهای رسمی همچون الازهر و وزارت اوقاف مصر برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی نیز به اثبات رسید.
عبدالرحیم راضی، اخیرا در صفحه فیس‌بوک خود مدعی کسب رتبه نخست در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی شد.
در پی افشای دروغ بزرگ وی در کسب رتبه نخست مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی و رسوایی رسانه‌های مصر و تکذیب این موضوع از سوی سفارت مالزی در قاهره و سفارت مصر در مالزی، برای سرپوش گذاشتن بر این دروغ بزرگ و تبرئه‌کردن خود مدعی شد که افرادی در شبکه اجتماعی «فیس بوک»، وی را قانع کردند که این خبر دروغ را منتشر کند و متعهد شدند که تا مرحله تجلیل رسمی در کنارش خواهند ایستاد و حتی وی تهدید به قتل شده است!
منبع: ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.