خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جایزه معدوم کردن سلمان رشدی چقدر است؟

به گزارش ادیان نیـوز، سلمان رشدی، نویسنده کتاب “آیه‌های شیطانی”، از افزایش جایزه برای اجرای حکم “قتل” خود خبر داده است. بنا به گزارش رسانه‌ها شرکت‌کنندگان در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی ۶۰۰ هزار دلار به مبلغ پیشین افزوده‌اند.
دویچه وله با انتشار خبری در این باره نوشت: سلمان رشدی، نویسنده بریتانیایی، تایید کرد که ۴۰ رسانه‌ی وابسته به جمهوری اسلامی با تعیین جایزه‌ای به میزان ۶۰۰ هزار دلار بار دیگر “حکم قتل او را زنده” کرده‌اند.
گفتنی است سلمان رشدی در پی انتشار کتاب “آیه‌های شیطانی” از سوی حضرت امام ره، مرتد شناخته شد و حکم اعدامش در سال ۱۹۸۹ صادر شد.
روزنامه “نیویورک تایمز” ضمن انتشار این خبر نوشته است که دولت ایران در زمان محمد خاتمی از اجرای این حکم فاصله گرفت و در سال ۱۹۹۸ اعلام کرد که اجرای این فتوا متوقف شده است. اما مقامات مذهبی ایران می‌گویند که اجازه لغو یا تغییر این فتوا را ندارند.
سلمان رشدی از زمان صدور حکم اعدامش توسط حضرت امام ره، تحت الحفظ به زندگی خود ادامه می دهد.
خبرگزاری فارس در روز ۲۸ بهمن در گزارشی نوشته بود که شرکت‌کنندگان در سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی “به مناسبت سالروز صدور حکم ارتداد سلمان رشدی، توسط امام خمینی جایزه ۶۰۰ هزار دلاری برای اعدام وی تعیین کردند”.
منصور امینی، دبیر این نمایشگاه، از ۴۰ موسسه و نهاد با ذکر مبلغ برای اجرای حکم اعدام نام برده بود.
پیش‌تر بنیاد ۱۵ خرداد حدود ۲ میلیون ۷۰۰ هزار دلار جایزه برای اجرای حکم اعدام رشدی تعیین کرده بود. این مبلغ در سال ۲۰۱۲ به ۳ میلیون ۳۰۰ هزار دلار رسید. حال با توجه به پولی که از سوی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال تعیین شده این جایزه به حدود ۴ میلیون دلار رسیده است. سهم خبرگزاری فارس نیز ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.
منبع: جام نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.