خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

واکنش روسیه به جنگ‌طلبیِ ژنرال «روان‌پریش» آمریکایی

به گزارش ادیان نیوز، “ایگور کوناشنکوف” سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه، اظهارات “فیلیپ بریدلاو” فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا را “ترس هیستریک” از روسیه یا نوعی روان پریشی توصیف کرد و گفت: طی دو سال گذشته به سختی می شد شخصی را روی کار آورد که روان پریش تر از فیلیپ بریلاو باشد و ترس هیستریکی بیش از او نسبت به روسیه داشته باشد.
وی ادامه داد: علیرغم اینکه از مدت ها پیش به تحرک گسترده بریدلاو در راستای موضوع روابط میان” پزشک و بیمار” نگریسته می شود، اظهارات اخیر وی در کنگره آمریکا درباره آمادگی واشنگتن برای نبرد با روسیه دراروپا و پیروز شدن دراین جنگ، برای خیلی ها حتی در اروپا تعجب برانگیز بود.
کوناشنکوف یادآور شد که بریدلاو زمانی این سخنان را بر زبان آورد که از برکناری خود آگاه شده بود، اما خیلی ها به این نکته توجه نکردند که مک تورنبی رئیس کمیسیون نیروهای مسلح در کنگره آمریکا، پیش از سخنان بریدلاو به او گفته بود که قرار است پس از ۴۰ سال خدمت، اکنون ماموریت دیگری را بر عهده بگیرد.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که این اعلام موضع تورنبی که کمی قبل ازایراد سخنرانی بریدلاف در کنگره آمریکا صورت گرفت، نشان دهنده نگرانی کنگره از رفتارهای این ژنرال است.
کوناشینکوف همچنین گفت: اظهارات بریدلاو که جامعه جهانی و اعضای کنگره را به هراس انداخت، پس از دریافت حکم برکناری مطرح شد و در واقع پیامد “خداحافظی دیرهنگام” او با عرصه سیاست بوده است.
بریدلاو روز پنج شنبه ۲۵ فوریه در جلسه بررسی اقدامات برای مقابله با تجاوز روسیه در اروپا، در کمیته نیروهای مسلح در مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود: ما آماده هستیم در صورت لزوم ، به نبرد با روسیه برویم و در این نبرد پیروز شویم”.
درعین حال، “این ژنرال آمریکایی بر بی میلی کشورش به جنگ با روسیه اشاره کرد و با اشاره به افزایش تعداد نیروها در اروپا گفته بود که ما خواهان جنگ نیستیم، اما باید امکانات آن را فراهم کنیم”.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.